Nu har jag provspelet demot ett par varv och jag måste säga att jag är mest positiv i min bedöming. Be a pro känns ju att det kan bli hur bra som helst. Spelet flyter på mycket bättre än tidigare och det är också snyggare än föregångaren. Dock så påminner ju mycket om 08 men det behöver ju inte bara vara negativt, då det faktiskt också var ett bra spel! Det negativa då? Utvisningarna verkar fungera ungefär på samma sätt som tidigare. Alltså crosscheckingutvisningar hela tiden. När jag har en avvaktande utvisning så kan man i stort sett utföra ett mordförsök på en anna motspelare utan att få spela 3-5. Det känns forfarande lite stelt vad det gäller målvakterna. Dom verkar inte tappa in några konstiga puckar, utan dom uppför sig typ exakt likadant match efter match. Här efterlyser jag variation!
En fråga som jag ställer mig, prylgalen som man är. Varför envisas EA att släppa sina hockeyspel i 720p istället för 1080P?? Det är ju faktiskt skillnad om man har stor skärm och sitter relativt nära. Man vill ju alltid ha det bästa.
Jag gillar verkligen musiken som spelas under demot!
Jag känner mig som ett barn några dagar innan julafton. Det känns oändligt långt till den 25:e! :oops:
// MagnuM