Spelet är riktigt skönt.
Be a Pro-läget är fantastiskt. Kör man på Superstar så gäller det att se upp. Men det är kul och jag ser redan fram emot att starta en seriös session med detta spelläge. Har bara kollat runt och testat några olika lag. Vann för övrigt min första fight. Fem minuter fick jag
Även att spela vanligt flyter riktigt bra. Datorn utnyttjar dina misstag mycket effektivare i 09 och du får för fan inte missa en tackling på Superstar i ett prekärt läge. Ta då istället till den eminenta klubbstöten (uppgraderad från 08 ). Man måste hjälpa sin målvakt betydligt mer nu. Han tar det han ska men blir han lämnad så gör han det bästa han kan, känns det som.
OBS! Allt detta är bara baserat på vad jag tycker efter några matcher.
Kan passa på att säga att Clubens trupp NÄSTAN är helt uppdaterad. Ville Vahalahti är kvar och Hlavac är inte på plats. Tar dock ingen tid att fixa detta själv. Fröshaug och Bozic är med för övrigt.
Ytterligare ett litet minus är att det blir på tok för mycket crosscheckings!
Tar halvt tillbaka min sågning av målvakterna. Med hjälp så gör dom ett ok arbete. Men, som det är med alla spel, man kommer förmodligen att överlista dom enkelt om ett tag.
Mer info kommer nog imorn när jag har lirat lite till, mot polare. Håll till godo!