1986 wroteTack, alla ni som röstade på Moderaterna (alliansen). Nu ser ni själva resultatet. Sedan de kom till maken har dom inte gjort en enda bra sak för landet.
Jo men tjena... Hur tänker du nu?`
Jag är förvisso motståndare mot FRA-lagen, men det där uttalandet tycker jag är, tjaaa... övermaga.
Det är för övrigt intressant att (s) röstar emot. Ett parti som, under sin tid vid makten (vilket Gud förbjude händer igen) hade en justitieminister som gjorde vad han kunde för att ge polis och åklagare fria tyglar inom landets gränser för "preventiva åtgärder". Dvs avlyssning, övervakning och all möjlig skit utan substantiella misstankar.
FRA-lagen är risig eftersom den ger legimitet för avlyssning. Men kom ihåg att den här avlyssning ändå har pågått under åtminstone 10 år. Nu har riksdagen egentligen bara godkänt det också.
Till sist. Att kryptera sina mail är varje ansvarskännande medborgares ansvar för att i varje led försvåra både för hackers och myndigheter. Jag tror inte folk i gemen inser hur jävla enkelt det är att läsa andras mail spåra deras nätverkstrafik.
Jag har egentligen ingenting att dölja, men skriver jag ett mail till mina kompisar så ska inte innehållet läsas av någon annan.
Ska ni kryptera så kör med PGP (Pretty Good Privacy). Finns många olika applikationer att använda som bygger på den standarden. Tyvärr är PGP för Outlook på Windows numera en komersiell produkt (fast det finns det lösningar på oxå 8) ).