Har bokat en resa till Grekland, närmare bestämt Samos. 14 papp för 2, betalat och klart! Kan tyckas mycket men då är det boende på stranden i stort sätt och 4 stjärnigt hotell. Standarden på hotellen är ju iofs inte så hög i Grekland men enligt bilderna var det fint. 7 km lång strand, ganska stor innerstad med restauranger, discoställen och shopping. Vi får se hur det blir! Någon som har erfarenhet av Samos?
jag var på samos förra sommaren då bodde vi i utkanten utav "staden" Pythagorien.. eller hur det nu stavas.
Helt okej ställe måste jag säga men man kan ju inte direkt skryta om att det fanns jätte mycket affärer, det var väl 1 gata och inte mera.
Men det är ganska billigt, baden vid haven är fina och mycket folk.
om du inte skall bo i Pythagorien så tipsar jag dig att besök det då vi fick höra av många att det är bland det finaste ställerna på ön. Och utifrån det jag såg så håller jag helt klart med om det! Resturangkvarteret nere vid havet med magiskt utsikt helt klart en pärla!
Önskar dig en trevlig resa.
Min sensate resa: Samos/ Grekland
Bästa resa: USA men hård konkurrens utav Thailand.
Sämsta resan : lite svårare men måste nog säga Bulgarien, ingen bra mat och alldeles för mycket fylla för att det skall passa mig.
Nästa resa för mig blir en 3 dagars tripp till Danmark med mina vänner ska bli kul.
Om jag skulle tipsa om ett ställe att resa till så skulle jag säga Gran Canaria helt underbart ställe, fint, bra service, bra boende och inte allt för långt! finns allt man kan önska