NN wroteJocke_L wroteoskar_b wroteJag ser hellre att Gunnarsson lämnar och Majesky stannar. Det är kanske en kostnadsfråga men efter pengarna från Tony och troligen Weinis så borde det inte vara något problem!
Ja, varför satsa på unga lovande killar med stor potential (som dessutom varit här sedan juniortiden) när man kan sätta 30-åriga tjecker och Slovaker på isen. Jag håller med dig, in med dyra utlänningar och ut med de unga lovande som vi kan bygga en stomme av.
Heh - Jag undrar om oskar_b verkligen känner sarkasmens forsa över honom nu när tre personer i rad har applåderat hans förslag?
Helt ärligt - Hur tänker du där oskar? Ett svar vore intressant - Stirrar du dig blind på statistik eller?
NN skrev:
oskar_b skrev:
Jag ser hellre att Gunnarsson lämnar och Majesky stannar. Det är kanske en kostnadsfråga men efter pengarna från Tony och troligen Weinis så borde det inte vara något problem!
Ja - men det är bra - släng ut de unga killarna som har bra utvecklingskurva och potential att bli något - Du såg kanske inte Calles stabila spel när han gick in o ersatta Pihl - Killen är bara 22 - Inte en kille man bara säger tack o hej till - iallafall inte om man vill tro på någon form av återbyggnad och att lotsa upp egna produkter...
Absolut spelade han stabilt och har en stor potential det kan jag inget annat än att hålla med om. Men om vi som inte skedde iår ska ta ett guld så kan vi inte ta hänsyn till att han kan bli nått om 3-4 år utan då måste det vara nuet som gäller.
Eller?
Där hade du mitt svar det är vad jag tycker men jag är kanske inte sveriges bästa hockeyvetare och ni vet säkert bättre jag säger bara vad jag tycker.