Klockrent skrivet "NN". "Tyvärr" hann du före mig i min motivering, men den får jag bjuda på :wink:
Det känns som att Calle har blivit lite bortglömd i "Junland-hypen" och jag tycker att han spelade strålande i finalmatcherna. Snackade lite med "Köttet" och vi var rörande överrens om att karln nästan är helt felfri i sitt agerande också. Han spelar lugnt, säkert och med en pondus som heter duga. Det var ingen slump att han blev draftad av Toronto i somras. Om han fortsätter utvecklas i samma takt ser jag ingen som helst anledning att inte låta honom stanna kontraktstiden ut - eller varför inte förlänga?
Men visst, vill vi köra på Majesky och Melichar, låta en utvecklingsbar Gunnarsson få gå åt sidan så fine. Men saken är den att vi har redan fått två bra värvningar på backsidan. Saravo är väldigt allround i sitt sätt att spela, bra i defensiven och helt ok i offensiven. Aalto är väl raka motsatsen; bra i offensiven och ok i defensiven. Max en av Majesky och Melichar ska stanna tycker jag, annars får inte våra unga backar chansen. Med risk för att gå lite off topic, men: vi måste nog ha en av Elitseriens yngsta backuppsättningar och hade så ifjol (2007/2008) med, då medelåldern låg på drygt 25 år.