Raoulito wrote

Jag blir faktiskt inte ett dugg glad ifall Junland lånas ut nu.. Han behöver speltid och får han det kommer han fan bli bra!

Vet inte varför LHC är så fruktansvärt kass på att ta vara på talanger...
Medelåldern i laget är väl inte så jättelåg heller..

OK?
Anledningen till att Jyrki lämnade laget sades vara att man ville göra plats för Junland samt Gunnarsson?
Blir nu även Junland utlånad får man alltså se förklaringen till att Jyrki lämnade som en ren och skär lögn.
Eller?

Nae, detta gillas icke. Helvete, först sparkar man en spelare med anledningen att nämna Junland ska få speltid. Och sen går man och säger att samme Junland nu ska lånas ut. Tjena...... :shock:

Om LHC väljer att låna ut Junland (LHC:s största talang sedan Mange) så kommer jag att bli fly förbannad, rent ut sagt! Vi har slarvat bort nog med talang under de senaste 10 åren. Det räcker nu!

Helst skulle jag se följande backpar:

Magnus Johansson - Jonas Junland
Andreas Holmqvist - Mikko Luoma
Ivan Majesky - Chris Kelleher

Använd någon form av "rotationssystem", dvs. låt dem turas om att starta som 1:a, 2:a respektive 3:e backpar (undantag i toppmatcherna där det par som för tillfället har den bästa formen självfallet bör få starta).

100% wrote

Om LHC väljer att låna ut Junland (LHC:s största talang sedan Mange) så kommer jag att bli fly förbannad, rent ut sagt! Vi har slarvat bort nog med talang under de senaste 10 åren.

Jag skulle tom vilja säga att Junland är den största talangen vi har tagit fram genom tiderna..

crikon:

Du kan väl inte påstå att han är en större talang än vad Magnus Johansson var?

100% wrote

Mange och Junland behöver var sin defensiv back, och eftersom Mange och Majesky båda är rightare så kom jag o tänka på denna konstallation.

Magnus Johansson - Chris Kelleher
Ivan Majesky - Jonas Junland

PP1 Mange-Honken
PP2 Louma-Junland

Markus wrote

crikon:

Du kan väl inte påstå att han är en större talang än vad Magnus Johansson var?

Uttryckte jag mig inte tydligt?

Magnusson wrote
100% wrote

Mange och Junland behöver var sin defensiv back, och eftersom Mange och Majesky båda är rightare så kom jag o tänka på denna konstallation.

Magnus Johansson - Chris Kelleher
Ivan Majesky - Jonas Junland

PP1 Mange-Honken
PP2 Louma-Junland

Ser bra ut, vill verkligen se att Jonas får mycket ansvar i PowerPlay för det klarar han av och han växer dessutom med det. Hellre Junland än Ivan i PP i alla fall!

emil_e89 wrote

Ser bra ut, vill verkligen se att Jonas får mycket ansvar i PowerPlay för det klarar han av och han växer dessutom med det.

Det återstår väl ändå att se?

• [raderad]

Raoulito wrote

Vet inte varför LHC är så fruktansvärt kass på att ta vara på talanger...

Vilka är de största talanger som LHC slösat bort de senaste tio åren? Jag kan ha fel men det har väl varit ganska magert med elitåterväxt nerifrån. Först nu har Linköping för första gången ett juniorlag med klass och spetstalang. Det kanske funkade att släppa upp en och annan egen junior från den då tämligen obefintliga utvecklingsverksamhen när ni var mittenlag i gamla ettan men kraven är rätt stora på en spelare som går direkt från junior in i en elitserietrupp utan att passera allsvenskan.

El Maco wrote

Vilka är de största talanger som LHC slösat bort de senaste tio åren? Jag kan ha fel men det har väl varit ganska magert med elitåterväxt nerifrån. Först nu har Linköping för första gången ett juniorlag med klass och spetstalang. Det kanske funkade att släppa upp en och annan egen junior från den då tämligen obefintliga utvecklingsverksamhen när ni var mittenlag i gamla ettan men kraven är rätt stora på en spelare som går direkt från junior in i en elitserietrupp utan att passera allsvenskan.

LHC har inte (vad jag kan minnas i alla fall) lyckats ta fram någon egen produkt som har haft en ordinarie plats i A-laget mer än en säsong sedan 1994 då Johan Bülow debuterade. Vi kanske inte har slösat bort några supertalanger men man kan tycka att vi under dessa 12 år borde ha tagit fram minst 5-6 spelare som lyckats etablera sig i A-laget, speciellt med tanke på att vi under en längre period har harvat nere i de lite lägre divisionerna där lagen till stor del är uppbyggda kring egna produkter. Någon med bra minne får gärna rätta mig om jag har fel!

• [raderad]

-96 var första året LHC var ett topplag i allsvenskan va? Kanske var någon säsong senare. Ert juniorlag tog väl fortfarande stryk av Mjölby och krossades av Hästen då. Från topp i allsvenskan, via lindansande i eliten till idag när ni är ett av "Big Four" har juniorverksamheten också utvecklats. Idag är den bland de bästa i Sverige och följaktligen först nu bra nog att regelbundet få fram flera spelare av god allsvensk klass och då och då en elitseriespelare.

Klart att det är kul att producera en till två egna varje år, men vilken klubb klarar det? Knappt ens Frölunda. Linköping var väl fram till för några få år sedan en kommun med en enda ishall. Svårt att få fram något då... Magnus Johansson är väl i princip den enda riktigt bra spelaren från Linköping någonsin om jag inte glömt någon riktigt förhistorisk spelare. (Jag räknar inte Bülow till riktigt-bra-kategorin) Med det lilla spelarurvalet (ett lag i stan), bristande ledarkompetensen (få gamla spelare innebär sannolikt få bra ungdomstränare) och hallbristen har er ungdomsverksamhet tidigare legat långt efter. Svårt för ledningen runt A-laget att göra något då.

El Maco wrote

-96 var första året LHC var ett topplag i allsvenskan va? Kanske var någon säsong senare. Ert juniorlag tog väl fortfarande stryk av Mjölby och krossades av Hästen då. Från topp i allsvenskan, via lindansande i eliten till idag när ni är ett av "Big Four" har juniorverksamheten också utvecklats. Idag är den bland de bästa i Sverige och följaktligen först nu bra nog att regelbundet få fram flera spelare av god allsvensk klass och då och då en elitseriespelare.

Klart att det är kul att producera en till två egna varje år, men vilken klubb klarar det? Knappt ens Frölunda. Linköping var väl fram till för några få år sedan en kommun med en enda ishall. Svårt att få fram något då... Magnus Johansson är väl i princip den enda riktigt bra spelaren från Linköping någonsin om jag inte glömt någon riktigt förhistorisk spelare. (Jag räknar inte Bülow till riktigt-bra-kategorin) Med det lilla spelarurvalet (ett lag i stan), bristande ledarkompetensen (få gamla spelare innebär sannolikt få bra ungdomstränare) och hallbristen har er ungdomsverksamhet tidigare legat långt efter. Svårt för ledningen runt A-laget att göra något då.

Visst, vi kanske inte har haft de bästa förutsättningarna för en framgångsrik ungdomsverksamhet. Men jag anser fortfarande att det är riktigt dåligt att bara ta fram en enda hyfsad spelare på 12 år (om det nu stämmer). Jag tror inte att våra dåvarande konkurenter i div.1 och senare Allsvenskan hade mycket bättre förutsättningar, trots det så hade de alltid ett par egna produkter i sina A-lag. Om man bläddrar runt lite på EliteProspects.com så märker man snabbt att de flesta klubbar (från div.1 till Elitserien) har minst 3 egna produkter i sina spelartrupper.

en månad senare

Grymt kul att Junland tog en plats till J-20 WM. :lol:

bradley wrote

En till ska bort stod det på Svt-text?

ublegend wrote
bradley wrote

En till ska bort stod det på Svt-text?

Läs LHC´s Officiela Hemsida !

Jonas Junland togs idag ut som en av sju backar i den preliminära 23-mannatrupp till Junior-VM som Torgny Bendelin presenterade idag.

När truppen bantas från 23 till 22 så lär det vara en forward som ryker. Nu är det 2 målvakter, 7 backar och 14 forwards som är uttagna och mindre än 7 backar vill man nog inte ha när man börjar turneringen.... :wink:

8 dagar senare

Hur ser framtiden ut?
– Den här säsongen med Linköpings HC så får vi se vad som händer. Jag har ett år
till med LHC. Inom hockeyn vet man ju aldrig vad som händer.

Vad fan menar han med det??

angema wrote

Hur ser framtiden ut?
– Den här säsongen med Linköpings HC så får vi se vad som händer. Jag har ett år
till med LHC. Inom hockeyn vet man ju aldrig vad som händer.

Vad fan menar han med det??

NHL??