Kanal Nios så kallade expertbloggare, Niclas Andersson har tyckt till :
LINKÖPING FLOPPAR PÅ EGET GREPP
Nu slutspel.
Och snart slutspelat.
För de som valde fel ikväll.
Det finns numera två sätt att åka ur SM-slutspelet i hockey;
Antingen förlorar man mot ett annat lag.
Eller så väljer man, alldeles frivilligt, fel motståndare.
Minst en klubb har redan gått i fällan, kanske fler;
Linköping, definitivt.
Utan – såvitt jag känner till – hot eller påtryckningar, i nyktert tillstånd och med berått mod, så ställde sig klubbledningen i direktsänd TV och tog…Djurgården.
Jisses.
Sin absoluta skräckmotståndare.
Som om ismaskinisten skulle tjata sig till en månskensrink i Gobi södra, fluortanten begära att få fejsa jultomten i en popularitetstävling bland lågstadiebarn, eller jag själv picka simning i en tävling med livet på spel.
Inte hundra, liksom.
Så:
God natt, LHC.
Eller â€nice sommarâ€.
Som ni vill.
Ding-ding-ding!
Linköping valde alltså Djurgår'n.
Det är ett generöst och lovvärt försök att blåsa liv i intresset för huvudstadshockeyn igen…
Linköpings HC är en klubb på väg framåt, i en region på väg framåt, med ett l-a-g på väg framåt – ändå har klubben haft en märklig förmåga att välja fel och trampa snett och strula till det för sig, i en massa kniviga korsningar, stora som små.
Den enda titel som LHC rimligen kan räkna med i årets SM-slutspel är förmodligen den som Ã…rets Flopp.
Dif har 3-2 i matcher på LHC under säsongen, häromdan ledde de dessutom med 3-0 innan nonchalans och motivationsbrist inträdde, men med aldrig så lite skärpa hade de haft fyra matcher vunna av fem möjliga mot detta Linköping.
En av fighterna var nerpissning och slutade 6-0.
Djurgården hade varit dödsdömt mot vilket som helst av de andra tre topplagen, men D-I-N-G …så dråsade en Lucky Flax ner i huvudet på dem – och alla järnkaminer fick exakt vad de drömt om.
Djurgården vidare.
//
Detta är för övrigt samma idiot som satt i studion i förra årets slutspel och höjde FBK till skyarna.
" Jag tror att till och med Detroit Red Wings hade fått det svårt här i Lövbergs Lila arena ikväll "
Hur det gick vet vi ju alla vid det här laget. Cluben krossade Karlstadpacket och Niclas blev blek och tyst.. Här har vi en riktig mediapajas som inte kan någonting om hockey men ändå får sitta som någon form av expert. Patetiskt och riktigt sorgligt.
// MagnuM