Kloka ord, Markus.
Jag har dock en känsla av att Djurgården verkligen kan överraska denna gång. Vi har spelat bra mot många topplag men haft otroligt svårt mot de sämre rankade lagen.
Jag är själv överraskad att vi tagit oss till slutspel. Inte många hade förväntat sig Djurgårn på slutspelsplats utan däremot hänvisade till kvalserien tillsammans med Mora.
Linköping däremot, tvåa i serien, stabilt duktigt lag med många profiler. Kraven på era favoriter kommer att vara skyhöga. Många ser kvarten mot Djugårn mer som ett måste och blicken är fäst mot semi och final.
Kraven på era axlar bland fans och sponsorer kan vara tunga att bära.
Såg bara i hockeykväll på de Djurgårdare som tränade, glada miner skämtsam stämning, de älskar att vara i slutspel och ingen förväntar sig något. Min magkänsla säger att det kommer att räcka långt, t.o.m till en semifinal
Markus wroteDoyle:
Det stämmer - och jag är ganska övertygad om att vi gör det också. Lever upp till förväntningarna alltså.
Visst att vi har dåligt facit mot er under grundserien men det går inte att jämföra med ett slutspel. Vi har inte slagits om slutspelsplatserna in till det sista som ni har behövt göra och matcherna har haft olika stor betydelse för lagen.
Vad Wikegård säger kanske man ska ta med en nypa salt med tanke på att han tippade Brynäs som svenska mästare.
Weinhandl och Mårtensson i all ära men det är spelare som Blomdahl, Musse och Majesky som kommer att bära oss fram till semifinalen tror jag.