Det finns nog en anledning till att ingen av "toppklubbarna" högg på Månsson. Jag tror det handlar om hans personlighet (utan att veta allt för mycket om det...). Annars behöver väll både fbk, vi och HV svenska spelare med hans speltyp och ålder.
Ja det skulle vara härligt med en eller två nya namn nu. Misstänker dock att stjärnvärvningarna dröjer till efter vm. Det är ju inte direkt kreti o pleti som vi ska ersätta och vanligtvis väntar toppnamnen strax under NHL en bra bit in i sommaren innan de signar för något lag. Jag tippar att vi plockar in 1-2 tjecker som Papa tränat och gillar. Dessa bildar en sanslöst vass 1:a lina med Sourovy nästa år. Bara hoppas vi plockar in en ny målvakt oxå,
Skulle även vara glädjande om Ivan signa ett nytt kontrakt. Om Fransson sticker till NHL skulle jag mer än gärna behålla Josef oxå.
Den närmsta tiden hoppas jag att..
Ivan signar, Fransson stannar, en 2-3 tredje lines winge signar, vi byter målvakt (varför inte sälja Rasti till ryssarna o plocka in en ny?), vi värvar en NHL meriterad förstecenter, att vi värvar en riktigt vass 1:a line vinge.
Sen känner jag mig gansk nöjd 🙂