Chansen är jävligt stor att vi blir av med båda i vilket fall. Om inte Ryssland, så blir det NHL. Då har vi två val:
Ryssland: Tony blir "utlånad" i ett år (jag antar att Cluben resonerar likadant med Weinhandl om han skulle gå till Ryssland) och Cluben får in stora pengar, för att sedan få tillbaka Tony (och Weinis) nästa säsong.
NHL: Spelarna försvinner och Cluben får inte ens en spottstyver som kompensation, då båda spelarna redan varit i Nordamerika en omgång. Spelarna är borta i flera år, och kanske aldrig mer återvänder till oss.
Du använder ett bra uttryck, "lagets bästa". Men säg nu att Tony och Weinhandl lämnar nästa säsong, vilket av dessa två alternativ är "för lagets bästa"?
Big M wroteVad kan då LHC ställa för slagkraftigt lag på benen nästa säsong?
Vad kan LHC ställa för slagkraftigt lag om dom skulle försvinna och vi inte får en krona för det? Du borde vara mer orolig för att dom drar över till staterna än att dom skulle försvinna till Ryssland. Om dom båda drar till NHL - då skulle vi få problem med fullgoda ersättare.
Det är klart som fan att man vill att Tony och Weinhandl ska stanna, och om dom säger: "Vi vill vara kvar här och kommer inte lämna för NHL", då finns det inget att diskutera. Men om dom försvinner så är Ryssland helt klart bättre.
Sedan med tanke på att Weinis inte tänkte på pengarna när han skrev på för oss, kanske kan det vara ett tecken på att Ryssland inte är allt för lockande. Jag är dock fullt medveten om att det är en jävla skillnad på pengarna här och i Ryssland, men jag är mer osäker på om Weinhandl sticker än att Tony gör det.