big m: Läs om och läs rätt.
Alla kommentarer på forumet ang Blomman säger samma sak. Vi vill, till i princip vilket pris som helst, ha kvar Blomman. Cluben har erbjudit honom ett nytt kontrakt, Janne har gett honom massor med förtroende. Vad mer kan Cluben göra? Men om han vill flytta hem till stockholm finns det fan inget att göra. Ska man skita i att fylla ut den platsen och lägga sig ner och dö? Sen ska väll inte Petterström ersätta Blomman utan snarare ge laget mer bredd och just nu tycker jag att vi (även med Blomman) saknar en energispelare.
Vad jag hört så har Lauman fått ett A-lags kontrakt och Petterströms vara eller icke vara i LHC har inget med honom att göra. Detsamma gäller väll för Bozic? LHC plockade upp Calle och Junland för 2 år sen, Chrille iår (även om han fått vara utlånad för att få seniorhockey rutin) och så blir det minst en spelare till nästa sässe. Jag tycker att den långsiktiga planen för juniorerna ser bra ut. J20 är riktigt bra men steget till elitserien är enormt stort. Inte många spelare som klarar det direkt.
Jag tror att alla värdesätter hjärta men det innebär ju inte att man inte måste värva spelare varje säsong. Och nej, jag anser mig ha tillräkligt bra koll på Petterström utan att behöva läsa elite prospects kommentarer. Har du? Jag menar, du säger ju ett stort jävla nej tack..
Sen skulle inte jag vilja påstå att en kille som spelat i SAIK sen 2002 vara en legoknekt. Tidigare nämnda Jason Krog är väll ett bra exempel på legoknekt, eller varför inte Barry Richter (om du kommer ihåg honom) eller Shane Willis.
En annan fråga.. Anser du att Bagarn hade hjärta? Killen deppade ihop och begärde mer speltid trots att vi hade pajen, jocke och Tony som centrar då. Jag hade iaf svårt att se hur han skulle få mer än en fjärdecenter roll (du kanske tycker annorlunda iof? Och att vi aldrig skulle värvat legoknektarna Pajen och Jocke.)