Jag förstår inte heller snacket om att han är en svikare som har valt bort oss så många gånger förr.
För det första går han till Frölunda då han följer med tränaren Tommy Boustedt, vilket gör att han känner tränare och tränaren vet hans kapacitet. Dessutom är det Elitserien som är lite extra stort - går ungefär att jämföra då GP försökte locka hit Mattias Carlsson (gick inte första året då en klausul var i vägen). Många tycker att han skulle återvända redan första året i Elitserien och visst, men det är inte som ett svek då han var en av toppbackarna i Frölunda och jag tror t.o.m. att han hade ett år kvar på kontraktet. Efter sin kanonsäsong, 2001/2002 då han gjorde 35 poäng kändes det som att han skulle hem och det är även då LHC verkligen började satsa och lite synd att han inte anslöt då. Vet inte, men han kan även ha haft kontrakt då.
När han sedan valde Schweiz framför LHC hade det väl något med en sjukdom som hans fru hade och därför spel i pengastinna landet. Kommer ihåg att han inte tyckte hockeyn var något vidare bra och det resulterade i att han inte fick spela VM - det enda han har missat sedan 2002. Sen hem till LHC lagom till arenan och lockouten där han gjorde tre bra år, både på och utanför isen. Men han har sagt det och de flesta har respekterat det - han vill till NHL. När han väl får chansen så är de flesta glada, men nu när han vill signa på nytt är samma personer förbannade på honom.
Magnus är den enda egna produkten som vi lyckats få till NHL. Allt gnäll om att han börjar bli för gammal tål jag inte. Under VM har samtliga Expertkommentatorer (Ã…ke Unger, Leif Boork, Andreas Johansson mfl) sagt att han har utvecklats något enormt och är mer mogen. Mange kommer säkerligen hålla en mycket hög klass i fyra-fem år till. Bli inte förvånade om han slutar då han är äldre än Tommy Sjödin :wink: