Jag var på min kusins bröllop i fredags. Min kusin har alltid umgåtts med Uffe Söderström och hans fru, så självklart var hjälten med på bröllopet. Senare på kvällen, efter ett par öl, så gick jag fram och sa att jag var tvungen att hälsa, och att jag hade varit med i Stångebro sen -96. Då sa han: Ã…h vad trevligt, då har vi gjort samma resa du och jag.
Jag fick tid att sitta och prata hockey med Uffe O'boj på kvällen. Till att börja med måste jag bara säga att det är en av de ödmjukaste och trevligaste människor som jag mött, någonsin. Vi snackade om bland annat Mange, som Uffe fortfarnde hade kontakt med. Uffe sa att Magnus skulle vara dum om han tackade nej.
-Jag fyllde i att jag mycket väl kunde unna honom det äventyret, och nån annan i diskussionen tyckte att Mange helt enkelt var värd det.
-Uffe frågade på vilket sätt han skulle vara värd det. Magnus behöver inte vara värd det mer än någon annan, och det skulle inte spela någon roll om man är värd det eller inte, man tackar helt enkelt inte nej till den här möjligheten. Man kan ju inte annat än att hålla med.
En parantes. Norrena är inte den bästa målvakt som han spelat med. Det är Martin Gerber under sin tid i FBK. Den bästa LHC-målvakt han spelat är Conny Gyllander. :wink: