stefan wroteDet jag menar är ju att det diplomatiskt mest rätta är ju att säga just så. Ska han verkligen lova alla fans och binda sig till LHC genom att säga att LHC är enda valet oavsett situation när han kommer hem? Han kanske inte får plats i laget, LHC kanske inte anser att han är värd en tillräckligt hög lön etc...
Ja, det är precis vad han ska. Han har dessutom lovat det. Om andra parten sedan inte skulle vara intresserade av hans tjänser så är det ju knappast Mange som bryter något. Men nu snackar vi en otroligt bra ishockeyspelare, så att LHC inte skulle vilja ha honom tillbaka är ju bara att glömma om.
Nej, Mange ska inte säga något i stil med. "Jag kanske inte kommer till LHC för att dom inte vill ha mig, jag kanske är för gammal, det finns kanske inte plats i truppen, de vill sänka min lön, jag kanske bryter mitt ben, eller båda benen, eller kanske båda mina armar, eller hela kroppen, jag kanske får malaria och SARS[...]" och så vidare. Dels så har han redan lovat att han kommer tillbaka, och dels skulle ett så långt citat bli tråkigt att läsa i längden.
LHC är inte skyldiga Mange något längre. Så blanda inte in LHC i Manges brutna löfte.