Bushwackers wroteJag vore mycket tacksam om du kunde stava mitt namn rätt..Brist på respekt..
Sanslös kritik eller rent av sanningen döm själv..För mig är det självklart.
Det vore väl jävligt märkligt OM han inte skulle kunna göra mål, med tanke på all den istid han har,samt de spelare han har i sin omgivning..
Kan inte vara så att det är hans medspelare som får slita dubbelt så mycket för att täcka upp JJ:s misstag?
Misstänkte att du inte ens tänkt tanken..
Vad spelar det för roll om har har 7+? När det är hans lagkamrater som får täcka upp för honom, vem som helst kan vara på isen och få bra statistik med rätt omgivning, så det säger inte så jävla mycket om hans prestationer..
Oj, han är draftad av ett lag i NHL.Hur många unga lirare är inte det?Är ju en annan sak att ta en plats,vilket den killen psyke inte kommer klara..
Talang,tillåt mig att små le.Men om han nu inte är bäste back i Cluben varför lirar han då i första linen?
Fan inte ens värt att lägga ner tid till att diskutera detta med dig, med tanke på att du inte ser till Clubens bästa..
Tyvärr kan jag inte kamma mig,, är korthårig..
Hörru Bushwacker, kom inte och snacka om att vända kappan efter vinden. Jag har konsekvent försvarat JJ mot sanslös kritik som bl.a. din.
Ditt inlägg handlar inte särskilt mycket om JJ.
Sanningen, som du kanske inte vågar se, är att JJ ligger 3:a i clubens +/- statistik med +7. Tony har +1 !
JJ ligger 10 bland backarna i hela Elitserien i +/-
En back i LHC har gjort fler mål och det är landslagsbacken Fernholm.
JJ har 9 assists. Lovordade Fransson har 7.
JJ har 22:a mest istid i hela Elitserien. Han är draftad av ett NHL-lag och han är 20 år.
Observera att det här är fakta. Givetvis inte hela sanningen, men i alla fall objektivt.
Han är fortfarande inte bästa back i Cluben i mina ögon, men om du inte ser att han är en klart lovande spelare så får du väl gå och kamma till dig.
Sorry jag stavade ditt namn fel, Bushwackers.
Ja, vi kommer väl inte längre. Det är klart det ska vara olika åsikter i ett forum. Det är själva meningen. Jag tycker att debatten om JJ börjar bli ganska sansad nu.
De 2 målen som JJ gjorde tyder absolut på framåtanda och förmåga att läsa det offensiva (OBS -det offensiva) spelet bra.
Vill också göra en jämförelse med Gunnarsson som är en motsatt annorlunda backtyp, en vad dom i NHL kallar "stay at home defensman".
Jag gillar Gunnarsson. Han spelar enkelt, stabilt och ganska tryggt. Någon markeringsmiss där också, men det är OK. Han är också ung och måste tillåtas växa utan för mkt kritik.
Däremot ser jag inte alls samma utvecklingspotential i honom. I alla fall inte offensivt. Men han kan ha mkt framgång ändå. Det behövs trygga defensiva backar för att andra ska kunna vara offensiva. Det skulle inte funka med 2 Fransson i samma backpar t.ex. Det är dock de offensiva backarna marknaden skriker efter.
Om, men bara om, Junland utvecklar förmågan att läsa försvarsspelet så tror jag han kan gå långt. Ska bli spännande att se var han lirar nästa år. Tror inte att han är klar för NHL, däremot för AHL i likhet med förre HV:aren Hjalmarsson som spelar i Chicagos farmarklubb Rockford Icehogs.
Ojdå det blev långt, fast en fråga till er som såg Mange spela när han var i JJ´s ålder. Hur var han i den defensiva delen av backjobbet ?