Jonas är äcklig. Det han gjorde kommer jag aldrig att förlåta. Så är det bara. Så beter man sig inte, även om man är en egotrippad jävla pajas som inte bara ignorerar sin moderklubb utan samtidigt pissar dem rakt i ansiktet genom att gå till konkurrenter MED argumentet att man kan utvecklas bättre där trots att föreningerna på många sätt är jämbördiga. Man börjar utsökt att tänka på ett visst uttalande av ett grannland vad gäller köp av flygande krigsmateriel.
Jag tänker naturligtvis aldrig hota fanskapet, men jag kommer aldrig att tycka om honom. Man måste vara en jävla skit som människa för att ens kunna bete sig så som idrottsman.
SAMTIDIGT, en rejäl jävla känga till ledning i LHC:s organisation som uppenbarligen har misslyckats att skapa en stolthet bland sina egna juniorer att bära det vita lejonet. Det är tydligt att allt gulligullande med fotbollslag och volleybolllag har urvattnat klubbmärket (just det, inte varumärket, utan klubbmärket), till en sketen logptype som vilken som helst.
Det är av största vikt att man i beslutande roll i organisationen tar tag i detta med identitet och stolthet kring laget. Det första steget är att se till att man bygger upp en borg att spela i. Det är för fan lika många planscher för mamma mia som för LHC:s matcher i CC. Vi lånar den där ishallen för våra matcher. Det skrämmer ingen. Se till att göra allt för att köpa loss den, alternativt att få möjlighet att ändra om i den, och se till att skapa en riktig lejonkula av CC. Gångarna ska fan vara färgade i våra färger, med vårat klubbmärke överallt. Vårat omklädningsrum ska vara ett paradis att ha som bas. Nu är det endast en sketen fantombild av vårt klubbmärke, tillsynes målat av en blind man, på golvet. Sorgligt. Se hur de klassiska arenorna ser ut NHL, exv. Detta är inte på något sätt en totallösning men, tror jag, en av många viktiga faktorer för att skapa en stolthet och respekt för vår förening, Något som vi uppenbarligen saknar med tanke på hur våra talanger resonerar.