En svensk mediakåt fotbollsfru säger sitt angående det som kan ha hänt på Uniteds julfest. Kärringen sitter och skriver som om hon vore insatt, som om hon var på plats - som om hon visste precis vad som hade hänt. Sånt skit blir jag galen på.
Hon levererar en hel del skit, som exempelvis:
"Eventuellt hyr man in en tomte, men honom ska man inte heller våldta."
Och du vet till 100% att han våldtog tjejen?
"Jag undrar varför någon som kan få hur mycket ligga som helst väljer att tvinga till sig sex. Men så enkelt kan det inte vara. Antingen är du en våldtäktsman eller så är du det inte. Det är inte det som gör en våldtäktsman, om du kan få tjejer eller inte. Eller? "
Möjligt att han får ligga hur mycket som helst eller inte. Men för det första vet inte du det och för det andra: Om han har lätt att få brudar i säng så är det nog inte bara han som ligger hur mycket som helst..
"Men vad jag vill veta är; var Jonny Evans en våldtäktsman innan han gick på julfest? Bar han på våldtäktsgenen? Var det bara en tidsfråga innan han skulle tvinga sig på en tjej trots att hon säger nej, eller var det den typen av julfest som skapar våldtäktsmän?"
Kommentar överflödig..
"När det är julfest går det bra att plocka desperata tjejer som vill komma in och få en del av det goda livet. Dagen efter skrapas de bort som tuggummi från skosulan. "
Men tjejer som går på krogen eller diverse events och ligger runt på fyllan utan att ringa efteråt etc? Det går för sig? Du kan inte heller jämföra det med våldtäkt - eftersom du inte har en aning om vad som har hänt.
Jag försvarar verkligen inte dömda våldtäktsmän som har gjort sig skyldiga till ett av de värsta sakerna man kan göra. Men att ge sig ut i media och skyldigförklara någon innan bevis är framlagda och en ev. dom är fallen, det gör mig illamående.
Samma sak lär ju hända i den engelska pressen. Är Evans oskyldig så lider jag verkligen med honom då han kommer bli märkt för livet som en sexbrottsling.
Är han dock skyldig så ska han åka in i fängelse och aldrig mer bära Uniteds tröja, det är han inte värd. Men till skillnad från mediakåta feminister (eller mediakåta människor över huvud taget) utgår jag inte från att han är skyldig.
Jag trodde ett tag att svenska folket hade lärt sig något efter det som hände under Sweden Hockey Games. Men, tydligen inte..
För er som vill läsa hela artikeln:Klicktetiklick.