Tim Brithen är Jim Brithens son och Tim tränar Motalas lag. Jim Brithen kommer aldrig mer träna LHC.. Han la en bra grund för cluben men att ge han all ära för LHCs klättring i seriesystemet känns aningen fel. Jag skulle snarare säga att den verkliga skjutsen kom när Tommy B kom. LHC hamnade lixom på kartan.
Jag skulle gärna se Flemming eller Lener som coach nästa år. In med lite nya ideer lixom. Tror även att våra lite mer rutinerade spelare skulle må bra av en ny ledarstil i båset.
Vad är det som gör att alla tycks älska Wikegård? Det är en massa pajaserie på bästa sändningstid och sällan något seriöst. Att han sedan är tuff ger inte mig nåt iaf. Det faktum att han aldrig vunnit något tycker jag är bevis nog på att Niklas gjorde rätt i att sluta som tränare.
Lillis verkade bra men man undrar hur mycket det berodde på Janne? Så fort Janne lämnade frölunda började kräftgången och Lillis fick sedan sparken. SM-guldet han vann var ju under lockouten där frölunda hade ruskigt bra nyförvärv och en keeper som idag anses som en av världens 3 bästa.
Om det inte vore för att han verkar vara sådant svin hade jag gärna sett Lill-Kenta i cluben. Nu är han iof kontrakterad för HV men han har visat fina resultat i HV och Timrå. :oops: :oops: