Fullt ös från början med briljanta passningar, men DIF spelade klokt och försvarade sig med både tur och fysiskt spel. När ingen i Cluben ville tacklas eller spela fysiskt på minsta sätt, så ebbade offensiven ut. Backarna var rena svängdörrar och Fransson hade en otroligt otacksam uppgift. Såg ändå stabil ut.
Jag brukar inte gnälla men det var bland det sämsta jag sett mitt lag ikväll. Rena juniorhockeyn. Och coachingen bedrövlig. Det var ju uppenbart i mitten av matchen att hela laget kört fast och behövde lite nya idéer. Personligen tycker jag att Zacke är helt OK men helt fel tredjeman i förstakedjan. Där måste någon som liknar Musse i stil placeras och då finns ju bara en kvar att välja på. Emvall förstås, som kanske då skulle piggna till lite.
JK´s kommentar efter matchen fattar jag inget av. Han sa att vi föll på på 2 stora misstag. Skitsnack, vi föll på värdelös inställning och all avsaknad av taktik och coachning.
DIF höll sig till sin matchplan. Tightade ihop laget, störde våra gossar med fysiskt och aggresivt försvarsspel. Gick inte bort sig och la inga farliga pass.
Var något bra i Cluben ? Fransson i kassen tycker jag ändå trots 4 i baken, men utan backar går det inte. Timpa tyckte jag faktiskt spelar på ett enklare sätt. Håller i pucken, men letar passningar istället för snurr i evighet. Fortsätt så.
Nu är det dags att tänka efter hur vi kom ur raset ifjol. Vi spelade enkelt, och resten kom av sig självt.
Till slut en tanke. Visst är vi alltid väldigt mycket sämre när Musse är borta ? Jag undrar om inte han är vår viktigaste spelare.
Sådär nu har jag öst galla för en hel säsong