• Off topic
  • Ställ en fråga till personen under dig

Kjeppkinesen det gällde väl miljö och klimat specifikt va? Det finns intressen med stora pengar som vill “lura” en stor del av befolkningen då dom vill behålla makt, pengar, inflytande. Greta är farlig för dom, för hon säger lyssna på forskarna. Många lever sin liv stirrandes i sin telefon, blänger på serier och läser vinklade grejer på nätet. Fake News, SD är coola, Greta är hemsk mm. Att vara en nyttig idiot är coolt. Det skrev Bradbury en bra bok om för 70 år sedan.

Vi kan göra en intressant övning av detta

A: tror du att vi behöver ändra våra lokala och globala beteenden för att på allvar ändra människans påverkan på miljön. Gör du det?

B: det är påhittat. Jag flyger och åker bil bäst jag vill. Internet lärde mig allt jag kan!

Svarade du B är du en omedveten och inkompetent person. Läs böcker (läs ej på internet) skaffa kloka vänner, var nyfiken. Det finns hopp.

Svarade du A är du medveten och kompetent. Lär andra, vidmakthålla.

Vem vinner SM guldet?

Vinhandlarn Vilket lag kliver upp till SHL från HA?

Björklöven

Brukar du likt Greta fabricera halmgubbar för att vinna poänger i en diskussion?

Kjeppkinesen

Ja, ska man inte det? Fördummar min fru på detta vis väldigt effektfullt! Beror iof på motparten. Är dennes åsikter redan frukten av nån populistisk youtubers budskap så är det ju faktiskt inte möjligt. Jag har inte stenkoll men har faktiskt svårt att se hur Greta kan fördumma sina motståndares åsikter ytterligare.

Har det varit till vår för- eller nackdel att det är så extremt jämt denna säsong?

Jag tror det har varit till våran nackdel, vi har inte tillräckligt mycket identitet och psyke för att kunna vinna avgörande matcher.

Behöver jag vara orolig för att vi ska torska 4 raka eller lyckas vi ta minst 1 trepoängare för att nästintill säkra kontraktet matematiskt?

98 Behöver jag vara orolig för att vi ska torska 4 raka eller lyckas vi ta minst 1 trepoängare för att nästintill säkra kontraktet matematiskt?

Vi kommer ta fyra poäng till. Räcker inte till play in tyvärr.

När det väl kommer till kritan: kommer något HA-lag på riktigt kunna utmana DIF om SHL-platsen?

Lukkinen Hoppas det! Vore kul med typ Björklöven för lite omväxling även om det vore sämre för oss rese- och publikmässigt. Tror det är 50/50 (eller ja 33/33/33) mellan Djif, Björklöven och Modo.

Vilken Cluben-upplaga överpresterade mest sett till spelarmaterialet på pappret?

Lukkinen Löven krigar sig till SHL-platsen till slut. Jag tycker de har delarna som krävs.

8 forwards av hög klass men ändå en bra rollfördelning, därtill bra rollspelare. Bra backar och bra målvakt. Man har blivit bättre och bättre utan att vara allt för dåliga i svackorna.

Kommer Hästen klara ekonomin eller är denna säsong slutet för Hästen i HA?

alfie

06/07-truppen är ju klassisk överprestation. Den var dock kortlivad och varade 10 sista omgångarna + kvart och semi. Ett roligare svar är 16/17. Jävlar vilken grundserie de gjorde.

@Kjellman

Ja, de fixar ekonomin på något sätt, som alltid.

Mest underpresterande Clubentruppen?

Slottsvakten det kittlar att säga årets med Pajens ord i åtanke (att vi har truppbudget för att va med i toppen). Andra heta kandidater är 08/09 och 09/10 då vi rätt och slätt hade bäst lag i SHL på pappret och inte ens var nära nåt guld.

Vrana och Forsling vill vända hem till nästa säsong (vi leker med tanken att Vrana är problemfri och i normal form). Du får bara välja en. Go!

• 98 svarade på detta.

alfie Vrana. Med årets ineffektivitet är det ett självklart svar för mig.

Vart hade vi hamnat i årets tabell med en Ljung, Russel, och JP á la 21/22?

Kapten Duck Bryr du dig ens?

Nej, faktiskt inte. Nåt har fått mig helt likgiltig till det här. Sparka Östman, åk ner i AS, gå till slutspel, värva Vrana. Gör vad ni vill, jag sätter mig i baren.

Du?

PersonligaPersson Inte ett skit.

Vinner vi sm-guld snabbare om vi tar en vända i HA, vilket vi förr eller senare antagligen kommer göra, eller borde vi vara glada för att vi stannar kvar i SHL varje år samtidigt som vi missar slutspel?

98 jag är hellre kvar i shl alla dagar. att ta sig tillbaka från HA är verkligen ingen lek och inget jag vill ha ångest över.

Äter du tacos idag?

HejaCluben

Lika bra 👍🏻. Haha, kan inte fatta att vi hade ÄNNU en brunkare förut. Vad är det för ett jävla lag? Och så skulle man vara spelförande på köpet!? Om Östman ligger bakom sammansättningen av det här laget och om han inte lärde sig livets läxa den här säsongen och kan tänka om helt till nästa säsong:

så måste han härifrån.

(skrevs innan jag läste om Nocko, vad nu det spelar för roll. Men ändå.)

Har du några principer privat/i vardagen som är ett resultat av specifika insikter/kunskap/lärdomar från ditt yrke? Vilken?/Vilka?

HOCKEY

Tror jag pausar den frågan och ställer en mer relevant. Var detta spiken i kistan och sista hållplatsen för färden ner mot avgrunden?