Kjeppkinesen Ja, jag förstår faktiskt inte riktigt poängen.
Du som trivs med ditt jobb - hur mycket löneökning skulle krävas för dig för att ta samma jobb på ett annat företag?
Kjeppkinesen Ja, jag förstår faktiskt inte riktigt poängen.
Du som trivs med ditt jobb - hur mycket löneökning skulle krävas för dig för att ta samma jobb på ett annat företag?
Jag har för mig att man räknar med att tre personer i snitt dör av den extra stress som tidsomställning medför.
Bara det är väl argument nog för att ta bort tramset.
Det tycker jag inte.
Samma tänk fast i Törnas situation. Hur mycket mer i månaden skulle du ha i Timrå för att bryta med Cluben i hjärtat?
(Därtill hör att du har bildat familj med två barn. Farmor, farfar, mormor och morfar finns i närheten i Östergötland och all hjälp etc som kommer med det)
Tycker att Törna och agenten slår en signal till PJ och erbjuder sig att ta en roll i 4:e linen för 65% av tidigare ersättning. Då visar han att han är lojal mot föreningen där han påstår att hjärtat finns. Han är beredd att skriva på ett 2-årskontrakt.
Number10 Om du trivs med ditt jobb och älskar ditt företag - hade du gått ner 35% i lön när du kan få bibehållen lön för samma jobb på ett annat, mer framgångsrikt företag?
EDIT: Lägg till att du vet att du bara har några år kvar i branschen, sen måste du sadla om till något helt annat och förmodligen tjäna myyyycket mindre.
alfie Om du trivs med ditt jobb och älskar ditt företag - hade du gått ner 35% i lön när du kan få bibehållen lön för samma jobb på ett annat, mer framgångsrikt företag?
Jag hade med stor sannolikhet slutat älska mitt företag om de ville slakta min lön med 35 % och förvänta sig samma arbetsinsats.
Jag är lite sugen att buda hem Lawners tröja for shits and giggles. Kommer han betraktas som en kultspelare om 15 år?
alfie Vilken chans/risk är störst 25/26 - att vi spelar kval eller kvartsfinal?
51% kvart och 49% kval.
Tror ni valet av Mange har landat bra hos sponsorerna eller har det signalerat nepotism?
Kjeppkinesen Tror och hoppas att man som sponsor tar det positivt! Tänker man på Mange som spelare är det ju en extremt klok man med ett fantastiskt spelsinne och skills. Förhoppningsvis kan han även föra över sin hockey kunskap och ledarskap till grabbarna i laget. Jag är jävligt taggad på att återigen se Mange representera LHC och det hoppas jag även staden och sponsorerna är!
Vilka vinner Stanley Cup och varför?
alfie Blir Jokinen långvarig i Timrå eller tar han första bästa flight över när han får erbjudande från NHL/AHL?
Beror nog på vad frun säger… hon ville inte följa med till Timrå. Oklart om hon vill följa med till Trumpland. Om ja, då tror jag han drar innan Nubben ens hunnit erbjuda halva Medelpad.
Kommer Bakke presenteras som ett nyförvärv när han spelat klart. Eller glider han bara in under radarn?
Eftersom att han redan är presenterad tror jag inte man presenterar honom igen.
Hade ni velat värva Matt Tomkins eller Lassi Lehtinen om ni varit PJ/Tony nu eller gått på något yngre svenskt?
MrNebbiolo Yngre svenskt. Myren är bra, där har vi en position som ger möjlighet att omfördela lönerna rejält.
Kommer vi få ett klassiskt ”kontraktsår” från våra nordamerikaner - dvs Shore och Rattie blir plötsligt svinbra medan Elie går ner sig rejält med nytt kontrakt på fickan?