Vart jag har fått namnet Michalek ifrån kan man ju undra, men att det är dags att sova blev ju plötsligt väldigt tydligt...

Melichar Melichar Melichar och inget annat.

Viss oro kan faktiskt kännas. Hemlin har ju knappast haft fingertoppskänsla vad gäller backvärv denna säsong. Och omdömmet om Melichar ger en misstänkt deja vu av vad Hemlin uttalade om Rehdlis. Den killen skulle ju göra succé i elitserien :roll: .

Bara hoppas att man vet vad man gör och har scoutat en smula denna gång. Det man är rädd för är att det är en ren panikhandling. Lite misstänksam kan man ju bli över att han återvände till Tjeckien först. Verkar inte direkt varit kö på att kontraktera Josef. Även det misstänkt likt Rehdlis....

Om han nu är så kass kan man ju undra varför han gjort hundratals matcher i NHL?
Den Melichar jag sett spela flera matcher i NHL har snarare varit riktigt bra!
Väldigt stark värvning av Hemlin!
Melichar är en stor stark allround back, han har alla möjligheter att göra dundersucce i ES!

Melichar spelade ca 19 minuter per match förra säsongen i NHL och ska tydligen ha spelat mot motståndarnas bästa spelare.
Att ha +1 då får väl ses ok.
Han spelade näst mest av alla Penguins backar i Boxplay förra säsongen.

Sitter faktiskt också och funderar över varför Hemlin säger att Melichar är en tvåvägsback som snittar 15-20 pinnar i NHL....

• [raderad]

Säg inte att man värvade fel kille nu igen som man gjorde med Healey. Det blev en Healey men vid fel förnamn. Och just denne som aldrig kom var en riktigt poängspruta. :lol:

Om man ska vara lite klarsynt dock så är detta nog i paritet med det bästa som Hemlin kunde hitta på marknaden. Visst finns det en uppsjö med ratade spelare från de sista camperna men att sedan få hit någon av dessa är nog svårare än de flesta inser. Majoriteten av goda spelare på gränsen som petas till AHL väljer nog defakto att stanna för att försöka spela in sig under säsongen. Dessutom är det som bekant fler klubbar som slåss om russinen.

Tänker ge killen en chans och känner trots allt en viss tillförsikt.

• [raderad]

Bara han kan försvara så är saken biff, kan man ju inte säga om många av dagens backar iallafall. Minst en till in och så hejdå Burke och Krisja.... vi hörs aldrig mer! Fattas bara att börja arbetet med att leta backar till nästa säsong nu då. 8)

Tycker det är lite konstigt att Melichar inte fick något NHL kontrakt.
Jag vet att Detroit var intresserade av honom som ersättare till Danny Markov.

Hur som helst är det här ett på pappret mycket bra nyförvärv, killen har faktiskt varit ordinare och spelat mycket dom senaste åren.

Trots alla kommentarerna om den här killen från pensfans så tror jag faktiskt lite på honom. Han verkar ha en bra inställning och om man bara ger honom förtroende så tror jag han kommer växa ordentlig. NHL är ju inte eliserien, kolla på Majesky. Men nån PP back tror ja inte han är.

Kollar man på bilden i AB så ser man att Melichar faktiskt var assisterande kapten där..

StevieY wrote

Kollar man på bilden i AB så ser man att Melichar faktiskt var assisterande kapten där..

Tyder på en bra inställning på isen och/eller omtyckt i omklädningsrummet

Vad var det jag sa från början...

Errko wrote

En helt omöjlig (och oseriös) jämförelse, men vi kan leka lite med tanken:

Mange, som dominerat i elitserien ända sen hemkomsten till Linköping, gick in som sjundeback i Chicago.

Melichar, har två säsonger i Pittsburgh som ordinarie och hamnade precis utanför deras trupp om jag förstår det rätt, precis som Mange var nära att göra.

Min helt ologiska slutsats är då att Michalek är nästan lika bra som Mange :wink:

Man får väl börja med att jämföra respektive lags trupper... Men Melichar är säkert inte dålig, men han är förstås inte samma typ av back som Mange så där haltar väl din jämförelse. Melichar är dock ingen dussinvärvning.

mr. mister:
Håller du den här nivån på dina framtida "rykten" så är jag jäkligt nöjd. :wink:

Att Melichar skulle vara en floppvärvning likt Paul Healy har jag svårt att se. Killen har varit ordinarie i Penguins 2 säsonger i rad, spelat os och vm för tjeckien och ser, enl statistiken riktigt stabil ut.

Precis som någon resonerade innan så bör han vara av Manges kaliber i form av hockeyspelare. Därmed inte sagt att han har samma egenskaper för det betvivlar jag.

Jag tror oxå att Hemlin söker offensivt skickliga backar men dessa är en bristvara idag och riktigt svåra att hitta. Vi var nära på Lehtonen som har riktigt bra kvaliteter. Som situationen ser ut just nu på backsidan så tror jag inte att man vågade vänta på en offensiv back utan tog Melichar när chansen gavs. Hade man inte gjort det utan skippat honom så hade det blivit ett ramaskrik härinne (istället så börjar folk klaga över att vi värvade honom men man kan väll inte få allt....). Vi bör ha fått goda rekommendationer på Melichar oxå då han känner Sourovy sedan tidigare.

Jag tror att han går in som vår försteback. Om sedan Tanabe, eller Michalek, ringer och vill komma så tycker jag självklart att vi kan skicka burken och redhlis 😉

Summa summarum är väll att vi värvat en mycket erfaren back i en riktigt bra åder. Kan han vara lika bra som Majevsky i slutspelet så är jag riktigt nöjd.

Ok.. Nu rör det på sig 🙂 Hoppas det är till någon bättring då jag inte har en aning om the the f´ck that block is !?

Tror att Melichar kommer göra bra ifrån sig i Cluben!

Welcome Josef!

• [raderad]

Rent spontant känns det riktigt bra i och med det tjeckiska backförvärvet. Hemlin har gjort ett beundransvärt jobb i rollen som sportchef. De senaste backförvärven har dock inte rosat marknaden och därför är det extremt viktigt att han nu har hittat rätt. Någon pp back lär dock inte Josef vara så det är nog inte omöjligt att det är någon mer på ingång!!

Till sist, nu kan dom skicka hem Burke Henry....