Att Melichar skulle vara en floppvärvning likt Paul Healy har jag svårt att se. Killen har varit ordinarie i Penguins 2 säsonger i rad, spelat os och vm för tjeckien och ser, enl statistiken riktigt stabil ut.
Precis som någon resonerade innan så bör han vara av Manges kaliber i form av hockeyspelare. Därmed inte sagt att han har samma egenskaper för det betvivlar jag.
Jag tror oxå att Hemlin söker offensivt skickliga backar men dessa är en bristvara idag och riktigt svåra att hitta. Vi var nära på Lehtonen som har riktigt bra kvaliteter. Som situationen ser ut just nu på backsidan så tror jag inte att man vågade vänta på en offensiv back utan tog Melichar när chansen gavs. Hade man inte gjort det utan skippat honom så hade det blivit ett ramaskrik härinne (istället så börjar folk klaga över att vi värvade honom men man kan väll inte få allt....). Vi bör ha fått goda rekommendationer på Melichar oxå då han känner Sourovy sedan tidigare.
Jag tror att han går in som vår försteback. Om sedan Tanabe, eller Michalek, ringer och vill komma så tycker jag självklart att vi kan skicka burken och redhlis 😉
Summa summarum är väll att vi värvat en mycket erfaren back i en riktigt bra åder. Kan han vara lika bra som Majevsky i slutspelet så är jag riktigt nöjd.