Nu är han helt klar!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article924708.ab
Välkommen får man väl säga!
Nu är han helt klar!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article924708.ab
Välkommen får man väl säga!
Välkommen till stora stola Linköping!
Härligt med förstärkning på backsidan. Välkommen till LHC!
Debut på lördag innebär att det inte är artistkontrakt. Det visar att Hemlin och co delar vår oro i allra högsta grad.
Iof kan han väl skickas iväg om LHC åker innan i kvarten men det kommer man ju inte göra 8)
Äntligen!! Välkommen till Clubben!!
Hoppas han är försäsongstränad 8)
Mange wroteHoppas han är försäsongstränad 8)
Det borde han vara eftersom han har spelat 6 matcher för Ceske Budojevice denna säsong :lol:
Welcome to the finest city in northern Europe!
ser ut att vara en bra förstärkning av spel med en man mindre då nästan 1/5 del av all hans istid i nhl verkar ha varit i spel en man mindre
och vi behöver ju verkligen få lite stabilitet i den spelformen
Bra, bara skicka iväg Redlihs nu och Henry när hans kontrakt går ut.
Vakant-Melichar
Majesky-Fernholm
Pihl-Junland
Fransson-Gunnarsson
Ser betydligt bättre ut där bak.
Viktigt! Känns som en tokbra värvning!
En helt omöjlig (och oseriös) jämförelse, men vi kan leka lite med tanken:
Mange, som dominerat i elitserien ända sen hemkomsten till Linköping, gick in som sjundeback i Chicago.
Melichar, har två säsonger i Pittsburgh som ordinarie och hamnade precis utanför deras trupp om jag förstår det rätt, precis som Mange var nära att göra.
Min helt ologiska slutsats är då att Michalek är nästan lika bra som Mange :wink:
Framtiden vill väl visa det, han får gärna börja dominera på lördag.
Henry kan man ju skicka omdelbart. Rehdlis har dock avtal under ett år så den killen försvinner knappast lika lätt. Dessutom kan det ju tänkas att det vänder för honom. Han glimmade trots allt till i någon träningsmatch.
Errko wroteFramtiden vill väl visa det, han får gärna börja dominera på lördag.
Han får gärna det, ja. Men jag ställer inga krav på honom i de första matcherna. Killen måste få anpassa sig till laget och det svenska spelet innan vi kan börja döma honom. tänk på att Ivan den store inte heller regerade i början. Nu finns det ingen som tvivlar på karln!
Fucking forza för i helvete!!!! Nu kör vi!
Errko wroteMin helt ologiska slutsats är då att Michalek är nästan lika bra som Mange :wink:
Vem är Michalek? :wink:
Nä såhär ska vi spela!
Melichar - Fransson
Majesky - Gunnarsson
Fernholm - Pihl
Junland
Hajjdå me Red Forman och Henrik da Burk!
Nu är det bara att signa Tjärna eller Niskala 8)
Errko:
Inte bara ett ologiskt resonemang utan helt bisarrt..
Är han i närheten av Majeskys klass i slutspelet är det suverän värvning. Går dock inte att jämföra med Mange på något sett överhuvudtaget.
In med en till back nu....SPELSKICKLIG! Sedan säger vi hej då till Burken och Räddis. Det går ta mig fan inte att ha ett nyförvärv på backen på bänken...
Sagt om Melichar från Penguins håll.......för att väga upp diskussionen lite grann.
Josef Melichar: 0/0/2 => F
An absolutely abysmal year. The weakest link on the blueline filled with weaklinks. Melichar’s best days this season was seen when he was out with an injury. Poor positioning and defensive zone play. In an attempt to mitigate his injuries, Melichar decided to play less physical and try to become more positional sound except he is HORRENDOUS positionally. Too slow and not agile enough to keep with wingers, Melicharred was burnt more often than the sniffed out play. Some will point out that he blocks shots. Uh..blocking one shot a game doesn’t make this scrub valuable when defensive breakdowns are because of him. Would often forget to even cover his man in front of the net. Oops. Moreover, Melichar is completely useless in the offensive zone with zero ability to get a puck on net without it going 10 mph which we saw far far far too often. He can’t handle the puck nor can he make quick passes when pressured against quick teams. I pray to God that Melichar is done in this uniform. The new NHL has exposed you Josef Melichar or better yet goes to another team in the east.
Länk>>> http://viewigloo.blogspot.com/2007/04/report-card-time.html
Bra nyförvärv hur som helst med tanke på våran backsituation, men jag hoppas verkligen att jakten på en till "klassback" inte slutade här.......
Ahlberg wroteErrko wroteMin helt ologiska slutsats är då att Michalek är nästan lika bra som Mange :wink:
Vem är Michalek? :wink:
Nä såhär ska vi spela!
Melichar - Fransson
Majesky - Gunnarsson
Fernholm - PihlJunland
Hajjdå me Red Forman och Henrik da Burk!
Nix, Melichar ska lira med en Fernholm! Alternativt med PP-backen om någon sådan anländer (vilket jag tror).
Får bli
Melichar - Fernholm
Majesky - Gunnarsson
Pihl - Fransson/Junland
Stolpskottet wroteNu är det bara att signa Tjärna eller Niskala 8)
Tjärna har känningar av sitt bråck och jag misstänker att karriären är väl lite i fara som jag fattade det.
~Lion wroteSagt om Melichar från Penguins håll.......för att väga upp diskussionen lite grann.
Josef Melichar: 0/0/2 => F
An absolutely abysmal year. The weakest link on the blueline filled with weaklinks. Melichar’s best days this season was seen when he was out with an injury. Poor positioning and defensive zone play. In an attempt to mitigate his injuries, Melichar decided to play less physical and try to become more positional sound except he is HORRENDOUS positionally. Too slow and not agile enough to keep with wingers, Melicharred was burnt more often than the sniffed out play. Some will point out that he blocks shots. Uh..blocking one shot a game doesn’t make this scrub valuable when defensive breakdowns are because of him. Would often forget to even cover his man in front of the net. Oops. Moreover, Melichar is completely useless in the offensive zone with zero ability to get a puck on net without it going 10 mph which we saw far far far too often. He can’t handle the puck nor can he make quick passes when pressured against quick teams. I pray to God that Melichar is done in this uniform. The new NHL has exposed you Josef Melichar or better yet goes to another team in the east.Länk>>> http://viewigloo.blogspot.com/2007/04/report-card-time.html
Bra nyförvärv hur som helst med tanke på våran backsituation, men jag hoppas verkligen att jakten på en till "klassback" inte slutade här.......
Det där lät ju skitbra. Värdelös defensivt, totalt oduglig framåt och rörlig som ett kylskåp. Våran nuvarande backuppställnings kvaliteter i en och samma spelare.