En sak slog mig när jag läste denna artikel
https://www.shl.se/article/xkehakaji-403dd/mot-manniskan-broc-little
SHL.se wrote– Beatrice är på mig och tycker att jag borde prata mer svenska, men problemet är att svenskar är mycket bättre på engelska än vad jag är på svenska, skrattar Broc.
Nordamerikanskt sällskap. Andrew Gordon (t v) och Broc Little (t h). Foto: Josefine Loftenius/Bildbyrån
Och så har det under Brocs år i LHC alltid funnits andra nordamerikaner i truppen vilket ofta medfört att taktikgenomgångar och snack i omklädningsrummet varit på engelska.
– Men jag vågar nog i alla fall lova att jag är bäst på svenska av importerna i laget.
Broc skrattar till, men faktum är att han skulle kunna leda sin tes i bevis. För några år sedan gick han en match mot Andrew Gordon där just kunskaperna i det svenska språket sattes på prov. Resultatet? Jordskredsseger för Broc Little.
Hade inte detta varit förbannat kul att få se?
Sedan kom jag att tänka på nedan klipp, med flera, på youtube. Riktigt kul. Tycker jag.
https://www.youtube.com/watch?v=uwYGQzPWNZg
Nu har ju NHL-lagen så klart lite mer resurser men nog skulle det väl gå att nyttja youtube-kanalen för lite mer content än intervjuer och matchrelaterat? Att "förnedra" utlänningarna i svenskakunskaper är ju ett lätt skratt 🙂 men det går ju att köra med andra teman också. "Olle & Törna challange" var väl något man försökte med, men om jag ska vara ärlig så var det lite..meh. Youtube nyttjas inte på ett bra sätt. Det kan vara så mycket mer än att bara vara ännu ett ställe att lägga upp samma inför- och eftermatch-intervjuer som man hittar på alla andra social medier samt hemsida. Det är synd. Det borde nyttjas för att kunna få en mer personlig relation till spelare och förening.
Youtube borde vara nummer två efter hemsidan. Facebook, Instagram och Twitter i alla ära. Ingen av dem har samma potential vad gäller content som Youtube.
Vad säger [mention]PetterssonGustaf[/mention] ?