Rosin wroteLKPGSouth wroteSjälvklart är det jätteviktigt att minimiera filstorlekar för att skapa en snabbladdad sida, men varenda bild på hemsidan är totalt söndertrasade jpeg:ar (!)
Nu är det ju inte filformatet jpeg det är fel på. Bilderna är suddiga av någon annan anledning, och det ser fan inte ok ut. Även om man får en dålig bild/banner från den som betalar för den, så vill man väl ändå att ens egen hemsida ska se ok ut...?
Det kliar ju i fingrarna att sätta tänderna i en helt ny jävla stilmall, profil, textlogotyp, hemsida och allt vad det heter...
LKPGSouth o Rosin - om ni har tid och lust skulle säkert er hjälp tas emot något grymt av de som jobbar med hemsidan. Jag tror den säkerligen görs på ideell basis så då är ju all hjälp välkommen och klassen på hemsidan kommer alltid följa det engagemang som för tillfället finns från de ideella krafterna. En bra hemsidan behöver självklart en god stilmall i grund och botten, och denna skall ju stämma med föreningens generella stil (som man bör spendera pengar på att en proffessionell byrå, med känsla för hockeyn som sport, tar fram), men sedan handlar det om praktiskt jobb med bilder (grafiska element, loggor, foton...) samt journalistisk färdighet i de texter (reportage och rapporter) som skall fylla hemsidan.
Jag vet att verktyget bakom hemsidan är lättjobbat och det är enkelt att ändra om stilen i ett nafs om så skulle behövas. Det är även enkelt att jobba med content i form av bilder och texter, så finns det bara folk därute som kan/vill bidraga (och det är jag övertygad om!) så kontakta de ansvariga.
Själv är jag engagerad i en annan hemsida för en annan östgötsk hockeyförening, som är baserad på samma ramverk, så jag passar... :wink:
För övrigt håller jag med tidigare talare om LHCs stil, profil och merchandise. Har tidigare spytt galla över hur de hanterar "varumärket" och hur fruktansvärt tråkiga LHC-prylar det finns i denna tråd:
http://forum.whitelions.se/hockeybulletin/viewtopic.php?f=2&t=1427
Var inne i shopen senast igår och grabben ville köpa ett hockeykort på spelare. Det var inte många av årets trupp som fanns där, men det fick bli ett på Musse...