bobbe wroteJag tar det inte personligt heller, så det är lugna puckar... Skulle jag gjort det hade jag inte blivit långlivad i branschen om jag ställer sådana frågor. 😉
Reklamen och dess placering är ett stort problem, det är vi helt överens om. Mer?
Ärligt talat så tycker jag att det är rätt fränt med en "nyhetslist a'la nasdaq" som rullar på en sida. Jag tycker att det sätter en skön touch på en sida. Den ser mycket mer aktiv ut och så kanske man kan slippa ha en nyhetsruta eller dylikt mitt på sidan. Jag kan vara ensam om den uppfattningen, det vet jag. Men som sagt, jag säger vad jag tycker.
Det mesta handlar om att sidan måste bli lättare. Mindre intryck från olika reklamplatser och färre färgkontraster. Om man radar upp reklam på ett mer naturligt och inrutat sätt så känns inte de rutorna lika markerade. Arbeta med lite mer nivåer i designen. saker som ska så ut kan man skugga och saker som ska synas minder (t ex rutor för information och text) kan markeras med en nyansskillnad istället (så det känns som "frostat glas" typ).
Det som känns mest viktigt är att temat på sidan måste vara "hockey". Bakgrunden skulle kunna vara en rink från en schysst vinkel eller nåt som knappt syns. Lite sporten hockey här och lite staden Linköping där, så att man får en identitet på sidan.
Jag har tusen och samtidigt inga ideér. Jag har desvärre ingen erfarenhet alls av att göra sidor, så jag tyvärr inte riktigt sätta mig in i problematiken.