Många gånger går det faktiskt att säga att man gjort en bra match, trots förlust, men IDAG? Kunde inte se en sekvens längre än en minut där kommentaren "Bra spel av LHC" skulle passa.
Nej, svagt och otrovärdigt uttalande av Janne där faktiskt.
Sen, som många påpekat: Vad gör Engstrand kvar i båset? Man kan inte lasta Stana för alla mål, men ett par får han helt klart ta på sig.
Efter 5-6 mål kan det ju bara vara psykande för en målvakt att få stå kvar...kanske inte optimalt för Engstrand att få hoppa in när försvaret, och övriga laget, presterar såhär, men om inte nu; när ska han få chansen??
Pajen gjorde långt ifrån sin bästa insats i Cluben. Missade ett antal bra lägen och stod, om jag inte såg fel, för en märklig insats vid ett av Brynäsmålen.
Redlihs säger jag ingenting om...Visst, ingen var bra i kvällens LHC, men om han gjorde några vrålmissar så missade jag dem.
Frågan är hur Janne skall agera i båset när det rinner iväg såhär: Självklart kan man inte, nästan lite nöjt, se på när laget underpresterar å det grövsta, men det är å andra sidan inte lätt att säga hur man, med bästa resultat, skall visa vad som gäller.
Utskällningar och skrik, eller bänkningar/omflyttningar. Jag ser nog gärna att man bänkar folk eller möblerar om i kedjorna, bara för att få något att hända, få spelarna att tänka!
Det kan vara en psykologisk teori att inte säga ett knyst och låta spelarna tänka själva, men jag tror då fan inte det ger något positivt i andra änden. Inte fan taggar man sig själv till topp om ingen säger något!
Om man plötsligt blir flyttad från första till tredje line kanske det händer något i alla fall. Likaså om man blir flyttad från tredje till första.
Vid 7-1 eller 8-1 är det väl bara att inse: Det kommer ingen vändning, ingen kommer prestera bättre än såhär om vi inte gör något! In med Bringnäs och Engstrand. Testa! Flytta om kedjorna, så det händer lite i båset och visa besvikelsen utan att skälla ut spelarna rakt uppochner. Det måste gå att göra nått!