Palle Kuling wroteEtt stort jävla nej. Man ska inte glömma och gå vidare och ta nya tag. Samtliga berörda ska sätta sig ner och analysera varför i helvete det blev såhär. Först ut för rannsakan är:
- Johan Hemlin
- Janne Karlsson
- HELA JÄVLA LAGET
Det spelar ingen som helst roll hur bra forwards vi än har när vi har sämre backar i år än vad vi hade 99/00. Jag efterlyser handlingskraft och det nu. Hamnar man efter i de första 10 omgångarna så blir det tungt sedan. Det såg vi blandannat på Frölunda förra året.
Jag är så fruktansvärt besviken men inte förvånad. Backsidan håller inte elitserieklass. Hälften borde inte ens vara här. Varför kan man inte hitta en balans mellan att ha bra forwards och bra backar?
Kan inte instämma mer!
Att realisera klyschor av arten "bara bita ihop, och ladda om" är en attityd som kan vara dödlig. Behöver inte vara djup psykoanalys, där man sedan åker och terapitänker istället för att spela. Men en rejäl sittning (gärna efter en straffmarsch ala Brithén - för ALLA) och genomgång om denna kollaps är en nödvändighet!
Det är inget att släta över. Man får hoppas att detta var säsongens "plattmatch", och ju förr den kom... dess bättre.
Fjolårets utdragna pina med ständigt försvarande "hedervärda förluster" behöver inte repriseras i värre format.
ALLA i detta forum SER var det läcker, och hur det läcker.
Stana riskerar tyvärr bli årets Čechmánek. Och det dessutom bakom en tunn backlinje som knappt håller AS-klass. Våga och satsa på Frasse!
Att sedan lagets "stjärnor" presterar NOLL är kanske det riktigt pinsamma.
Hallå?
Serien har börjat!
Trepoängare räknas. Det är inte i slutet av serien som poängen plötsligt blir mer värda. Lär av VF i fjol och huskvarna året dessförinnan.
Jag HOPPAS i övrigt att Jannes idiotkommentarer var ett utslag av grav ironi och besk galghumor. Den måste vara mumma för "LHC-älskande" media [det var ironi] att bita i.
Låt oss slippa "Cirkus Cluben" i år!