Acke Acke wroteDet kommer vara tyst och så en dag så sitter dom bara där. Som vanligt. Vad var det jag sa?
fulla muggar Majoren wroteDå var det klart då? Bara ståplats som blir övervakat självklart! http://www.corren.se/archive/2007/11/26/jh6coxj2y7hfm85.xml Då har de fått OK för övervakning av ståplats. Frågor: Har man ansökt om att få bevaka hela hallen eller har man ansökt om enbart bevakning av ståplats? Kan man överklaga? Hur styrs hanteringen av det man filmat? Vad faaan? Kommer man utnyttja sitt tillstånd? Dags att på ett samlat sätt påtala ovilja mot detta?
Rosin Som jag förstår det så är det inget nytt...Det var ett tag sedan tillståndet beviljades. LHC's styrelse skall ta upp fallet om det blir aktuellt men det lär det inte vara för tillfället.
fulla muggar Rosin wroteSom jag förstår det så är det inget nytt...Det var ett tag sedan tillståndet beviljades. LHC's styrelse skall ta upp fallet om det blir aktuellt men det lär det inte vara för tillfället. Hmmm just nu känner jag mig lätt-triggad...... Nåväl bara att ta ett djupt andetag och vaka vidare på ärendet. Men fortfarande förvånad över inskränkningen till att det bara är ståplats.
[raderad] Är det inte så att LHC sa att bevakningen skulle gälla hela arenan? Antar man kommer skylla på att det bara beviljades på ståplats, när man i själva verket bara ansökte om det på ståplats.
Markus Precis, tillståndet har varit klart en längre tid. Inget konstigt alltså. LHC:s styrelse ska diskutera frågan först innan något händer i hallen och i nuläget är det ingen aktuell fråga.
Rosin Rosin wroteDet var ett tag sedan tillståndet beviljades. LHC's styrelse skall ta upp fallet om det blir aktuellt men det lär det inte vara för tillfället. Markus wrotePrecis, tillståndet har varit klart en längre tid. Inget konstigt alltså. LHC:s styrelse ska diskutera frågan först innan något händer i hallen och i nuläget är det ingen aktuell fråga. :lol:
Markus Palle Kuling wroteÄr det inte så att LHC sa att bevakningen skulle gälla hela arenan? Antar man kommer skylla på att det bara beviljades på ståplats, när man i själva verket bara ansökte om det på ståplats. Enligt Mike så ansökte de om bevakning för hela arenan.
Markus Japp, tror inte att han ljuger mig och övriga i styrelsen rakt upp i ansiktet. Jag utgår från att det han har sagt till oss i frågan om kameraövervakningen är den information som han har fått.
[raderad] Det där är en skymf mot alla LHC supporters ska du veta Markus. Det är allmänt känt att Mike har ljugit supportrar och även flera från styrelsen i white lions genom tiderna rakt upp i ansiktet, det vet alla som varit med ett tag.
Markus Hur du uppfattar samarbetet mellan White Lions och LHC kan bara du svara på. Om jag inte skulle tro på det Mike säger så skulle vi inte ha ett samarbete. Relationen mellan LHC och supportrarna har inte varit bra de senaste åren. Vi jobbar för att det ska bli bättre.
fulla muggar Hmm ännu en grej som jag kom att tänka på angående det som står på Correns hemsida. Och det är att det just står på Correns hemsida. Sanningshalt och källkritik mm är inte alltid 100% för den tidningen.
Rosin fulla muggar wroteHmm ännu en grej som jag kom att tänka på angående det som står på Correns hemsida. Och det är att det just står på Correns hemsida. Sanningshalt och källkritik mm är inte alltid 100% för den tidningen. I artikeln står det väl egentligen bara att ansökan är beviljad, inte att beslut är taget från LHC's sida. Och där behövs ingen källkritik, uppgiften att ansökan är beviljad på ståplats är bekräftad.
casparaidis ansökan är offentlig, vilket innebär att Mike borde visa sin goda vilja och lägga upp ansökan. På det pappret kommer det stå att ansökan varit avsett för hela hallen eller inte. Tvivlar inte på Mikes ord, han skulle aldrig ljuga om en sådan sak.
danme Varför ska Mike vara springpojke och lägga upp papper som var och en själv kan söka reda på om man vill se dem? Möjligen skulle den som är intresserad kunna be om något ärendenummer eller liknande. Det borde räcka, tycker nog jag. Då får man ju dessutom se svaret på ansökan.
daniel danme wroteVarför ska Mike vara springpojke och lägga upp papper som var och en själv kan söka reda på om man vill se dem? ... För att han är en del av ett "företag" i nöjesbranchen. Att då vara tillmötesgående mot sina besökare och fans är hans förbannade skylldighet. Att köra med öppna kort och ärlighet tjänar han och vår Club på i längden. Han planerar ju ändå att bevaka sina betalande kunder. Genom att öppet redovisa handlingar visar han att han menar allvar när han säger att han vill ha en bättre dialog med de som i slutändan betalar hans lön.
danme Att kräva att Mike ska bevisa att han talar sanning genom att publicera en ansökan på nätet är ju både hårresande och knappast ett lämpligt sätt att förbättra dialogen. Är man verkligen intresserad av att få granska "bevisen" och bedöma om Mike gett korrekta uppgifter, så borde man också vara motiverad att själv söka reda på dem. WL:s styrelse har iaf mitt förtroende att hantera kommunikationen med Mike och LHC.
robask Polisen hade ju kamera övervakning på final 3 över LHC klacken. Men det kanske inte hör till det här med kameraövervakning i C.C att göra?