Corren wroteNu tänker klubben och polisen sätta stopp för eller åtminstone försöka omöjliggöra otrevliga scener som tvingar barnfamiljer och äldre på flykt.
Det är orsaken till att LHC nu har ansökt om tillstånd för att få sätta upp övervakningskameror.
Hade LHC lyssnat på sina supportrar samt haft någon som helst koll inför DIF-matchen så hade dom sluppit barnfamiljer och äldre på flykt. Men istället för att se till att det inte händer igen så får vi på ståplats ta smällen åt dom.
Kameraövervakning.. vilket jävla skämt. Jag har ingen som helst lust att vara med i något jävla register, och man kommer att synas klart och tydligt om man för liv även om man inte gör något "dumt". Nu vet jag att jag kommer få höra att "om du inte gör någonting så händer ingenting", och det är jag fullt medveten om men det är inte poängen så bespar mig dessa kommentarer, tack.
Corren wroteEn känslig fråga som länsstyrelsen måste ta hänsyn till innan ansökan godkänns har att göra med hockeysupportrarnas integritet. Är man inte nöjd med beslutet kan man alltid skriva till justitiekanslern, JK, och ifrågasätta det.
Lita på att så blir fallet om det här går igenom.