100% wrote28 400:- insamlade på nästan en månad. Fan, ligger ni i så kanske ni kan förse halva A-truppen med varsin klubba.
Nu är det en bit över 30 k, men det är fortfarande alldeles för lite. Jag förstår att du/ni har roligt åt detta. Om ni var lite stora (mentalt) kunde ni kanske istället ge nån form av "cred" för att vissa fans faktiskt försöker att göra NÃ…T, men det är klart att det är roligare och enklare att håna.
Sen kan jag ju säga som så att jag vet att det finns minst 100 000 kr som kommer att komma in från vissa håll, men de håller lite på det tills i höst. Sedan är det faktiskt sommar nu = lågsäsong för hockey. Även om vi satsar en del på exponering de närmaste veckorna så lär det inte ta fart förrän framåt aug/sept.
En spelare med hög div 1-klass/medelmåttig AS-klass kostar ca 100-150 000 kr per säsong. Kan sidan ge ett par såna spelare, kanske till i höst/vinter, då är det helt OK och får ses som klart godkänt. Grejen är den att det hittills bara är privatpersonen som sponsrat = små summor. Och, det är långtifrån alla fans som gått in med kulor ännu. Men, som sagt, det lär komma längre fram i höst.
Tills dess kan ni ju såklart fortsätta att håna och ha det skoj.