Lustigt att det inte snackas mer om att ändra i kedjorna när det klagas på dålig inställning och dåligt effektivitet dom senaste matcherna.
Själv när jag idrottade tyckte jag om kontinueteten att inte hatta mellan olika kedjor utan få spela med samma spelare under längre tid och förhoppningsvis tänka lika men ibland blir det ju ändå inte rätt och då kan en förändring behövas.
Jag vill se att Emvall skulle få komma in i hetluften lite mer. Samma sak att ha tydliga roller i varje kedja och att alla följer det fullt ut varje träning o varje match.
Om man tar framöver när Musse,Blomdahl och Mattias C är borta + Surovy inte klar så kan jag tänka mig följande kedjeformationer:
Weinhandl (sniper)- Tony (framspelare)- Emvall (powerforward som ska in på kassen + lite def jobb)
Staal (sniper+skridskostark oöm+gå på mål)- Jocke E (def jobb+ spelfördelare)-Timpa (skridskostark+ irrationell framspelare)
Zackrisson (skridskostark högerskytt med vilja att gå rakt på mål)- Pajen (puckkär spelfördelare)-Vahalahti (irrationell+bra man mot man+ målskytt?)
Olausson som extra spelare.
När alla är friska och Surovy kommer blir det riktigt bra 😃
Weinhandl-Tony-Musse (say no more)
Staal-Jocke-Surovy (ser ut att kunna bli en komplett kedja)
Zackrisson-Pajen-Emvall (kan både vara en högt checkande energikedja och en spelande enhet)
Blomdahl-Olausson-Vahalahti/Mattias C (en avlastningkedja som ska spela 0-0 och trötta ut motståndarbackarna)
Jag kan även tänka mig att Vahalahti går in istället för Z och Z blir center med Blomdahl + Tim. Svårt :?
Dom som är svårplacerade är Vahalahti som kommer bort precis som Tim. Olausson för ojämn precis som Blomdahl men vi behöver Blomdahls fysiska spel. Mattias C är en målskytt men håller han i elitserien? Han har varit klart godkänd dom matcher han spelat men jag är osäker. Jag kan tänka mig Lauman-Ylvén i en checkingline med lite speltid!
Det jag saknar är dom här högt checkande spelarna som går in och manglar i varje byte o varje match. Vi kanske kunde värva Ledin o Jämtin som kan det där med att checka, trötta ut o reta motståndarna :wink:
Allvarligt så är det den spelartypen vi saknar för vi har egentligen bara Musse o Blomdahl 🙁