A-J_Niemi#7 wroteMikko Lehtonen är en riktigt duktig back i alla tre zoner och skulle göra underverk för er första kedja och power play, genast ser er trupp klasser bättre ut om han anländer.
P.S. Kanske skulle varit billigare att ha satsat på Andreas Holmqvist men det är lätt att vara efterklok :wink:
Angående Andreas Holmqvist så känner jag faktist en stor besvikelse över honom. Han var en bra spelare som uttalade sig för att ha ett stort klubbhjärta. Nu visade det sig dock att han sålde sig så fort han fick chansen och allt snack från honom om att Linköping var hans lag osv. - var just snack. Det är självklart att spelare byter klubbar, elitidrottsvärlden fungerar ju så. Men jag trodde att han ville spela här mer än så.
Jag känner absolut ingen sorg för att han har stuckit. Däremot tycker jag att det är tungt att det också medförde att M.Holmqvist inte kommer lira i klubben.
Jag kräver inte klubbhjärta av spelare. Det vore dumt. Men när de själva uttalar sig för att ha det så förväntar jag mig att det menar det. Annars är det ju bara skitsnack och sånt hatar jag. En ursäkt och en förklaring hade ju iallafall varit på plats. Jag menar, sådana uttalanden måste ju ses som ett sätt att fiska supportrarnas hjärtan. Varför du spotta på dem sedan? Och vad tänker de nya supportrarna om sånt? Hur reagerar dem närhan låtsas ha klubbhjärta för de nya klubben?Jag ska tillägga att detta gäller spelare i allmänhet, dvs även spelare som har kommit till klubben. T ex Stana som jag tycker verkar som en trevlig prick. Men när han snackade om klubbkänsla för SSK och att han aldrig skulle kunna lira för LHC. HA! Snicksnack.
Vad gäller Louma så är han ingen större förlust. Visst han gjorde bra ifrån sig i slutspelet, men han var helt värdelös i grundserien. Han var enligt mig till stor del anledningen till att försvaret tappade självförtroendet. Maken till indianare och slapphet får man leta efter.
Mange önskar jag all lycka. Hoppas att han kommer tillbaka till hmoderklubben innan han lägger skridskorna på hyllan. Han är en stor förebild för de unga hockeyspelarna i Linköping. Han NHL sejour lär väl inte försämra detta.
Förhoppningsvis får vi in en klassback snart. Lehtonen vore inte het fel. Vet dock inte om han kommer att vara värd de pengarna. Finns det någon som har sett honom lira som kan berätta lite?