Liket har alltid varit en favorit för mig i LHC. Framför allt har gillat att han alltid har accepterat sin roll och alltid gett järnet oavsett om det varit att sitta på bänken eller spela med #9 och #51 - alltid med ett leende dessutom. I sina stim har han varit oerhört målfarlig och satt nästan allt, men däremellan sjabblat på tok för mycket. Nytt för i år (tycker jag) och då mest tydligt i slutspelet - var att han blivit mycket duktigare på att skära av uppspel genom mittzonen tack vare sin skridsko åkning. Tyvärr har han dock i det fysiska spelet ofta vägt för lätt.
Min slutsats är nog ändå att det var rätt att låta Liket gå, hur mycket jag än gillade honom. Jag tror dock att hans och Uffes sköna personligheter kommer vara saknade i omklädningsrummet fortsättningsvis. Liket har inte riktigt nått upp till den standard på spelare som behövs för att nå SM-guld anser jag. Och jag är tveksam till att han någonsin kommer nå den. Man måste ändå säga att han har fått många chanser till att växa ännu mer, men det har inte riktigt lyckats. De nya spelarna som kommer in på forwardssidan kommer kanske inte vara bättre än vad Liket skulle ha varit. Med Liket så skulle vi ha vetat vad vi fått (och det hade inte på något sätt varit dåligt) - men samtidigt finns chansen att man vaskar fram några riktiga jokrar som håller SM-guldsklass ur säsongens nykomlingar.
Och nog måste man säga att han blev kickad, något annat är det ju inte tal om även om Liket "tog det bra" sas. Dock tycker jag det var schysst att Liket fick besked om detta nu och slapp sitta på bänken en hel säsong. Det är för övrigt jäkligt trist att inte ordentligt få tacka av spelare som lämnar... (Det blir inte samma sak när spelarna kommer tillbaka med ett annat lag, ex Jyrki.)
(Minns, jag tror det var Mange och Liket, som efter träning stod och "lobbade" puckar på tvärsen över isen. Mottagaren skulle sedan med klubban plocka ner den studsande pucken till stilla på isen. Mange var klasser bättre än Liket - men det såg i vilket fall som helst kul ut.)
Liket hade fö varit värd en egen tacktråd... :wink: