Nämen oj vad känsligt det var, fiskarson och allt fick man bli kallad och inte så långt ifrån verkligheten faktiskt. Härstammar ifrån Göteborg sedan några hundra år tillbaka och då var mina förfäder faktiskt fiskare, inget fel i det men skit samma föresten.
Tror ni (inte alla utan några) i ren frustration till vad jag skriver inte riktigt tänker klart. Är Arsenal fan och ett Boston Bruins fan utöver ett Frölunda fan och vet hur det känns att vara ett förlorande lag som blivit bra för att sedan tappa.
Boston som exempel har Chara, Bergeron, Savard, Murray och Sturm men ändå ett totalt värdelöst lag, jag menar LAG då man saknar nyckelspelare. Man har Chara som skall sköta uppspelen men vi vet alla ifrån FBK tiden hur bra han är på det, man har tidigare år saknat en målvakt av klass även om man haft en duktigt en, känns det igen?
Ni har Stanna i mål, en målvakt som var dominant i kvart och semi för att totalt göra bort sig i finalen och skulle jag vilja säga inte gav er en chans att vinna den. Akilleshälen värker vill jag lova!
Backar som någon snällt presenterade för mig är ingen nyhet. Ni har ingen Andreas Holmqvist eller Magnus Johansson kvar i laget, till och med Louma kommer bli saknad trots sin svaga grundsäsong föregående säsong.
Johan Fransson fick omdömet "Fortfarande en del att bevisa men han har kapaciteten och han kommer ta chansen när han väl får den". Hoppas du skojar för av det jag såg förra säsongen så blev grabben knäsvag så fort han fick pucken och slog mestadels icings trots massivt med chanser ifrån Calle och Lillis.
Oscar Ackeström som ni så verkar gilla sågade jag redan när Hemlin tog honom till LHC så där får ni inga mothugg men Oscar är rätt okey att ha som sjunde-åttonde back för det är vad han blir kommande säsong beroende lite på Larsens utveckling. Niemi sedan, ordinarie i Finska OS laget är knappast värdelös, har varit den back som burit Frölundas försvarsspel när det gått tungt så honom kan du säga vad du vill om för sanningen är en helt annan!
P.S. Äter ni inte fisk i LHC land och vad är det med fisk som gör en ätare/fiskare av den mindre värd? Ni kanske har mer symbolik med blandfärs, hälften nött och hälften svin?