Jag sågade Kellgrens värvningar inför föregående säsong vilket var rätt. Att ni sedan har ni duktiga centrar, den bäste i Mårtensson är sant men att tro att Staal kommer vara bättre än Kahnberg, Morrison, Kariya, Andersson, Fabricius eller Kallio är ett hån!
Att era forwards är bra spelar inte så stor roll när era backar håller bra Allsvensk klass som bäst, undantaget Majeksy och Fernholm. Frölundas stora problem föregående säsong var att laget blev för avlångt då vi inte hade någon spelande back vilket har rättas till kommande säsong i och med Mäntylä, Söderholm och som ni kanske känner till Andreas Holmqvist.
Niklas Andersson sedan som någon sa blir sämre, självklar säger jag men ändå är han en av seriens bästa spelare och Johnson som var en av seriens bästa målgörare i power play föregående säsong, ja vad säger man?
Två frågetecken sätter jag på Frölundas trupp, kanske tre. Ronnie Sundin och Jonas Johnson. Lite tveksam till den breda trupp man har då man vill ha en målvakt, en back och två-tre forwards bereda i Borås, är de sugna på Allsvenskan?