Magnusson http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1087098,00.html Lance Ward vill tillbaka till es.
Vicke_LKPG Magnusson wrotehttp://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1087098,00.html Lance Ward vill tillbaka till es. Något att ha bredvid Pihl kanske? 😛 "Men Stockholm skulle passa mig bra eftersom det finns en engelsk skola där. Det finns även i Jönköping och i Malmö. Mina barn ska börja i skola nu i höst och det är viktigt att de får gå i en bra skola, säger Ward." Det finns väl en engelsk skola här också, den vid Folkungaskolan är väl det?
East det gör det säkert, men vad ska vi med Ward till?? han är inte direkt någon ersättare till vare sig Holmqvist eller Johansson
Vicke_LKPG Nae det är han ju inte färståss, men han är i alla fall en back, vilket vi har brist på. Fast man kan ju hoppas på bätte förståss! Nummelin och Fernholm hoppas jag på, Fernholm är väl i stort sett klar? Han har väl brytit med Pittsburgh nu?
[raderad] Inte officiellt. Väntar med att räkna övergången som klar tills alla papper är påskrivna och Fernholm presenteras på den officiella hemsidan, tills dess räknar jag inte med Fernholm. Finns så mycket som kan gå snett i sista minuten utan påskrifter, och t.om med påskrifter.
tRi0K Men palle du som har lite kontakter med dom höjdarna i LHC . Har du hört nåt som du kanske kan pysa ut här på forumet ??
[raderad] Nej vet inget om ingenting och känner ingen. Hemlin kanske kör en rövare som vanligt och värvar en spelare ingen haft en tanke på och som håller grymt hög klass.
Magnusson Derrik Walser sägs vara på g till europa från Columbus,stats: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10663 Vet inte så mkt om honom mer än att han är offensiv, men han har ju spelat i europa tidigare i DEL dock.
lkpg__ Magnusson wroteDerrik Walser sägs vara på g till europa från Columbus,stats: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10663 Vet inte så mkt om honom mer än att han är offensiv, men han har ju spelat i europa tidigare i DEL dock. Leftare tyvärr annars ser han väl ok ut!
[raderad] Mitt tips e att Honken stannar i Frölunda! Tyvärr...Om man hade vetat att Mange skulle dra när man kontraktsförhandlade me Honken skulle det sett annorlunda ut. Vet att denna diskussion e hypotetisk men men.. Hoppas hemlin presenterar två riktigt bra backar snart... Undra vilka han varit i kontakt med...
danme East wroteBlir det NHL för Andreas Holmqvist eller väljer han att stanna i Frölunda? Vadå "väljer att stanna"? :wink: Dels så platsar han inte i NHL och dessutom skulle han ta första bästa bud...
[raderad] Läste i Extra Östergötland att Hemlin sa att han tror det kommer vara klart med en back runt mitten på juni och att man varit i kontakt med både Svenska och utländska spelare och att många av dem har någon anknutning till NHL? Då är frågan, vilka Svenska spelare kan det vara tal om?
East Staffan Kronwall är väl en, men han har redan nämnts. Hur ser det ut för Hävelid? Damne// ja det har du fan i mig rätt i, han skulle säkert tacka ja till att va 8:e back i AHL, bara han fick komma över hahah nävars :lol:
lkpg__ East wroteStaffan Kronwall är väl en, men han har redan nämnts. Hur ser det ut för Hävelid? Damne// ja det har du fan i mig rätt i, han skulle säkert tacka ja till att va 8:e back i AHL, bara han fick komma över hahah nävars :lol: Han skrev på nytt kontrakt förra året som jag tror var på minst 2 år!
Magnusson Palle Kuling wroteLäste i Extra Östergötland att Hemlin sa att han tror det kommer vara klart med en back runt mitten på juni och att man varit i kontakt med både Svenska och utländska spelare och att många av dem har någon anknutning till NHL? Då är frågan, vilka Svenska spelare kan det vara tal om? Lars Jonsson? Anders Eriksson? (Niclas Wallin?) Kronvall?
Stolpskottet Klart med en back i mitten av juni.... Låter som han menar Fernholm enligt mig. Nästa vecka är ju i mitten av juni :wink:
Magnusson Om Tony skulle sticka kan man ju altid värva Yashin. :lol: :lol: http://www.newyorkislanders.com/pressbox/archive.asp?id=1654
[raderad] Tony Mårtensson förlänger kontraktet Tony Mårtensson, som under de senaste säsongerna har varit en av LHC:s absolut viktigaste spelare, har skrivit på ett så kallat "rakt" avtal som sträcker sig över de kommande tre säsongerna. Under den senaste tiden, inte minst i kölvattnet efter Magnus Johanssons NHL-kontrakt, har det spekulerats en hel del i att även Tony Mårtensson skulle vara på väg över Atlanten till Stanley Cup-finalisterna Anaheim. En glad nyhet är därför att Tony har valt att skriva på ett nytt treårskontrakt med Linköpings HC, trots att det fortfarande återstod ett år på det gamla kontraktet. Det nya är dessutom ett så kallat "rakt" kontrakt, som inte innehåller några extra klausuler om att exempelvis få lämna klubben i förtid om andra erbjudanden skulle dyka upp. Fortfarande finns förvisso 15 juni som deadline för övergångar till NHL den här sommaren, men Tonys agerande förtydligar bara det han tidigare har sagt och fortfarande säger: jag stannar. Det känns jättebra, jag är jätteglad att bli kvar här, säger Tony själv mitt i försäsongsträningen som för hans del precis har dragit igång efter en tids ledighet efter VM. Jag har träningsvärk i hela kroppen... Han förklarar också att det inte är någon fara för att han ska åka över till Anaheim. NHL har aldrig känts riktigt aktuellt, jag vill inte åka helt enkelt. LHC är förstavalet och det kändes perfekt att förlänga nu när LHC ville det. Efter en mycket bra säsong i LHC i fjol med bland annat poängrekord under grundserien och succén i VM är det bevisat att Tony är en av Sveriges just nu absolut bästa forwards. Att han fortsätter vara en av stöttepelarna i LHC:s lagbygge under de kommande säsongerna är därför givetvis mycket glädjande och ett bevis på att LHC kan vara med och slåss om de allra bästa spelarna och de allra ädlaste medaljerna. Nu ska jag ta SM-guld med LHC, avslutar Tony.