just de wroteNu får vi väl coola ned lite. Varför ta till storsläggan på bara ett rykte. Och det här med hockeyklubb är ju trots allt inget äktenskap. Inte kan en lirare tacka nej till ett mångmiljonbud. Det kommer när det kommer i så fall.
Precis, om Tony sticker till NHL, precis så som jag skrev. Inte "när" eller något annat. Nämde jag något om trolighetsfaktorn att det händer? Nepp. Så coola ner själv.
just de wroteDet är ju bara löjligt att dissa nästan varenda spelare som väljer andra klubbar. Bara för att man lirar ett par säsonger i ett lag innebär det ju inget livstidskontrakt. Det är inga bindande löften någon lirare avgivit.
Jasså, jag dissar nästan varje spelare? Dissade jag Mange med, som gick till NHL? Tvärtom. Om jag tar fram storsläggan så ger du ordet "generalisera" ett helt nytt ansikte.
Pengar är pengar, löften är löften. Med tanke på att han nog inte är fattig som det är nu så ser jag att löften hålls. Jag sa precis samma sak om Honken långt innan han blev officiellt klar för Frölunda.
Jag har däremot jävligt svårt för spelare som ger vissa löften men sedan brutalt skiter i det. Därför har jag svårt för Honken, exempelvis.
Sticker Tony till NHL när han har sagt att han inte tänker åka dit så är det exakt samma sak. Det har som sagt inget med livstidskontrakt att göra, däremot tror jag mycket på att stå för sitt ord. Det kanske inte är viktigt för en del fans, men det ser jag som en självklarhet, både i sitt eget liv och i andras.
Utöver det så ställer han ju till det för laget om han åker ifrån dom. Tror du exempelvis att Hemlin letar ersättare till Tony när han själv säger att han inte kommer åka över? Jag är tveksam.
Jag gillar Tony och därför tror jag att han står vid sitt ord och inte åker över. Gör han inte det, så har jag absolut inga problem med att ha en av Sveriges absolut bästa spelare i laget.
just de wroteSå här är den kalla verkligheten. Avtalet med NHL gör att sånt här kommer att hända om och om igen. Vi är bara inte vana vid det ännu.
Tack, jag är fullt medveten om hur den kalla verkligheten ser ut. Men var det den jag kommenterade eller? Knappast.
EDIT: Ett litet förtydligande är att jag främst syftar på den kommande säsongen. Om Tony sedan ändrar sig ett bra tag innan säsongen efter det, och meddelar det i god tid, då unnar jag honom spel i bästa ligan. Men den kommande säsongen är inte så långt borta nu, och därför ser jag ogärna att spelare försvinner nu, i synnerhet inte när dom själva lovat att stanna.