A-J_Niemi#7 >>
Kolla igenom namnen en gång till och sen så tänker du sedan efter hur dom har lämnat sina klubbar.
Vi kan ta Magnus Johansson som exempel. Han lämnade för att prova på mer spel i högsta ligan (vilket LHC inte kunde erbjuda honom den säsongen), med löfte om att återvända till sin moderförening. Efter spel utomlands återvände han.
Sen har vi Skröder på motsatta sidan som skrev på för nytt lag mitt under brinnande säsong och sen inte orkade engagera sig en sekund för sin dåvarande arbetsgivare.
Janne Karlsson tog tjänstledigt. Det innebär alltså att han kommer tillbaka till Frölunda (med största sannorlikhet). Vem är det förresten som säger att Janne har/hade bättre lön i LHC än i Frölunda?
Det är viss skillnad på folk och folk i det här fallet. Det är hur och varför dom lämnar som man ska ha i åtanke.
Majoriteten som lämnar LHC har jag full respekt för och önskar självklart lycka till i framtiden. Men folk som lämnar på samma sätt som Skröder, Franzen, Stefan P, Luoma och Honken har jag ingen som helst respekt för.
Tänk efter själv. Ni värvar en kille som inte så många visste vem det var. Men tack vare spel i er förening, med rätt träning och förutsättningar, växer han till en av elitseriens största spelare, och blir bofast i landslaget (nu kommer han ju troligen inte få vara med i detta VM, hurra, men det är en annan historia).
Sen när det är dags för kontraktförhandling väljer han att strunta i tacksamhet för det laget som gjort honom till det han är - och går istället för att tjäna några extra slantar till en konkurrent i Sverige, trots att han tidigare sagt att han antingen skulle stanna hos sin arbetsgivare eller åka till NHL. Utöver det så sprider han lögner och kastar skit om sitt förra lag i media.
Skulle du applådera och heja på honom när han och hans nya lag kom på besök? Skulle du vilja se att alla i arenan ställer sig upp och applåderar honom när han åker in på isen i en annan tröja? Jag skulle inte tro det..
Tänk efter lite före. Det är mitt förslag.