A-J_Niemi#7 wroteJa,ha, tål att diskuteras... Vända kappan efter vinden har du aldrig gjort va?
Om jag ska vara rälig så gillar jag inte A-J Niemi. Han spelar jäkligt fult ofta, även i landskamper. Men visst är han en bra spelare. Inte någon jag drömmer om i LHC men ändå. Skulle vi kunna få hit Fernholm från Pittsburgs organisation så vore det underbart.
Jag tror inte på Weinhandl alls. Han kommer inte välja Linköping framför MoDo eller HV71. Han har anknytningar till MoDo, inte minst eftersom han har gjort bra i från sig där. Huskvarna ligger väl närmare Ljungby än vad Linköping gör och nu har ju Hv71 öppnat den stora plånboken...
Som jag ser det så skulle vi behöva en bra offensiv back och en bra målskytt till. Sen ser det bra ut. Hoppas "mr.let him come" kan komma tillbaka på artistkontrakt.
Undrar hur lagen ser på att man slipper betala vanlig skatt genom att man från början gör upp med en klubb i t ex Finland om att han får lirar de första matcherna där, för att sedan komma till oss efter elva omgångar? Kanske till och med betalar en klubb en given summa, som den klubben sedan "kan använda" för att betala Majeskys lön i några månader. Sedan flyttar han tillbaka efter dessa månader och vi börjar betala hans lön direkt istället. Den summan som vi betalar till samarbetsklubben måste givetvis döljas på något sätt. T ex kan man köpa en sponsorplats i deras arena för några hundra tusen, som i pratiken blir lön åt Majesky, eller i varje fall "hjälper dem" med halva lönen.
Självklart lär inte allmänheten se så glatt på det där, framförallt inte ekopolisen. Men är det olagligt tror ni?