1986 wrote Ulf "Uffe Oboy" Söderström får efter lång och trogen tjänst inte förnyat kontrakt med LHC. Har sett få kommentera det här och därför känner jag att han ska få en del av sina välförtjänta hyllningar här.
En saga går i graven, en epok tar slut. Trotjänaren Uffe Oboy slutar i LHC. En av mina största hjältar när jag började gå på hockey, och det är med tungt hjärta som man inser att matchen för fem dagar sen också var hans sista i vår dress. Jag förstår LHC som väljer att inte förlänga, men det känns ändå inte bra. En trogen kille som Uffe som var hos oss från början, när både föreningens och hans egen karriär tog fart.
Ett hjärta utan tacksamhet är som ett ljus utan veke. Det brinner inte.
Du kommer alltid finnas i våra hjärtan Uffe, och jag önskar dig all lycka till i framtiden, vart du än hamnar och vad du än gör!
Jag håller med dig till 100%
Personligen så tycker jag att Uffe är en av dom främsta hockeyspelarna som någonsin dragit på sig LHC-tröjan. Uffe har under 9 säsonger i Cluben spelat 350 matcher, gjort 112 mål och 193 assist vilket blir 305 poäng för LHC. Helst hade jag sett att Uffe fick vara kvar hos oss ett år till så att han skulle få chansen till ett riktigt och värdefullt avsked likt det Mike och Erkki fick.
Uffe har från när jag började gå på LHC-matcherna 1995 varit min stora hjälte och med det hjärta för klubben som han har visat och allt han har gjort för LHC så tycker jag att han ska hedras på något sätt.
Varför inte hänga upp hans tröja i taket? Uffe är absolut värd en tröjhissning här i Linköping! Kanske kan man också hylla honom under den första hemmamatchen nästa säsong!
12 Ulf "Uffe O´Boy Söderström"!