Vi tar det här inlägget i två delar, en hyllning till en av våra största och en bunt med ris till en annan.
Ulf "Uffe Oboy" Söderström får efter lång och trogen tjänst inte förnyat kontrakt med LHC. Har sett få kommentera det här och därför känner jag att han ska få en del av sina välförtjänta hyllningar här.
En saga går i graven, en epok tar slut. Trotjänaren Uffe Oboy slutar i LHC. En av mina största hjältar när jag började gå på hockey, och det är med tungt hjärta som man inser att matchen för fem dagar sen också var hans sista i vår dress. Jag förstår LHC som väljer att inte förlänga, men det känns ändå inte bra. En trogen kille som Uffe som var hos oss från början, när både föreningens och hans egen karriär tog fart.
Ett hjärta utan tacksamhet är som ett ljus utan veke. Det brinner inte.
Du kommer alltid finnas i våra hjärtan Uffe, och jag önskar dig all lycka till i framtiden, vart du än hamnar och vad du än gör!
Så har ännu en spelare visat vart han har sitt hjärta, i sin plånbok.
Jag önskar inte Honken någon som helst lycka i Frölunda eller i framtiden! Så mycket var hans löften värda, när gröna sedlar talar. Så mycket var det vi gjort för honom och hans karriär värt för att kunna ha lite mer pengar på kontot.
Hans ord om att han skulle stanna här (om det inte blev NHL) gör att all min respekt för honom sjunker till botten. Även fast Luoma går till ett av landets största skitgäng så är jag betydligt mer besviken och sur på Honken och hans agerande, både när det gäller kontraktförhandlningsdelen och flytten i sig, samt anledningen till det.
Du är aldrig mer värd att bära våran dress igen.