Harald är inte riktigt tillfreds med spelet i fem mot fem och säger inför denna match: "Det är framför allt i kampen vid sargerna som vi måste ge mer!".
Det är framförallt i närkampsspelet vid sargerna som jag tycker Modo har imponerat. Kolla ex på Mange - normalt sätt så vinner han 9 av 10 närkamper trots att motståndaren är många kilo tyngre. Han brukar nästan alltid komma ut med pucken, men så har det inte varit nu! Junland har extremt svårt att få tag på Modos snabba forwards. Majesky som med lätthet brukar kunna skydda pucken när han får någon på kroppen får slita enormt för att inte tappa kontrollen. Honken står och tittar på när modoiterna cirklar kring vår kasse. Etcetera... Dessutom har LHC i långa stycken av finalserien haft oerhört svårt att få press i anfallszonen trots att vi fått ner pucken djupt på ett bra sätt. Forwards har jobbat fram och det har blivit kamp - men allt som oftast har det bara genererat en droppuck ut i neutral zon från skoterraggarna.
Med ovanstående vill jag inte säga att LHC har varit dåliga eller har jobbat på dåligt. Däremot har Modo varit oerhört taggade och jobbat hårt utefter sargerna - jag tror faktiskt att det är en av anledningarna till att Modo inte orkar trampa på hela matcherna igenom. Men om LHC inte vill hamna i underläge även i denna match så är det nog bara att gilla läget och trampa & kämpa på för allt vad kroppen håller...
Blod, svett & glädjetårar...