Vägrar ge upp!

Hur det än är så känns det, för min del, som om LHC vänder på detta. Modo blir mer och mer slitet, Timmander är (förhoppningsvis) ute ur matchserien, Mårtensson är på G, revanschlustan kommer vara extrem osv.

En solklar 5-1-seger, säger jag. Dessutom sträcker Krizan ljumsken, Svartvadet tappar orken och Sundström gnistan.

Samma utgångsläge som inför match fem, vi måste vinna två matcher till för att ta hem guldet varav en i Ö-vik.
Enda skillnaden är att nu är MoDo fyra perioder tröttare och vi har märkt att vi kan matcha dem uppe i Swedbank.

Seger 4-1 på lördag och sen är det bara upp till Ö-vik och spräcka deras dröm!

Nu jävlar!

Modo känns mer och mer slitet och slutkört för varje match som går, men ändå på nått sätt så lyckas dom slå oss. Detta är för mig ett mysterium. Men dom har ett sådant jäkla flyt i matcherna så man knappt tror att det är sant. Och samtidigt som Krizan spelar som en kung, forwardsen är effektiva så blir det svårt att handskas med dom. Men turen vänder väl nån gång, och i Linköping har dom ingenting att hämta! Cluben kommer gå på inspiration och förhoppningsvis så kommer våra Juniorbackar höja sig igen och visa att dom håller i eliten på allvar!

Den här matchen tar vi. Vi vinner med 4-2!
Efter denna match så är det helt öppet igen!

Satan, denna serie är inte bra för hjärtat och psyket. Om det har varit nervöst innan, tänk er hur det kommer bli på lördag. Och matchen börjar inte förräns klockan 19.

// MagnuM

Jag vågar inte ens hoppas längre, alldeles för tungt att bli besviken i ett sånt här läge...

Modo vinner med 3-1 varav sista i öppen kasse efter att LHC pumpat på frenetiskt i Modo-zon, men Krizan spelar hand i hand med fru Fortuna denna match också o cluben får bara in ett ynka skott.

Vårt mål av Blomdahl.

Den här matchen ska bara vinnas. Jag accepterar helt enkelt inte att Modo får fira ett guld här i Linköping. Det får inte ske!

Jag skiter i hur det går till, men vi ska tvinga fram en 7:e match.

köttet wrote

Den här matchen ska bara vinnas. Jag accepterar helt enkelt inte att Modo får fira ett guld här i Linköping. Det får inte ske!

Jag skiter i hur det går till, men vi ska tvinga fram en 7:e match.

Bra skrivet, så jag tror och hoppas till fullo att vi vinner imorron. Vågar inte tippa ett resultat.

Vi kommer att köra över Modo nåt så hejdlöst imorn. Och det är inget skämt. Vi öser på från start och manglar dom hela matchen.

7-0.

Det blir en sjunde och avgörande match och iom att Modos satans medstudsar och bonnröta måste ta slut nån gång så kommer vi ta den också.

Vad har hänt med Rooney? Det är nästan så han börjar skriva krönikor hämtade från verkligheten. Skrämmande! Känns inte bra när man håller med honom. Ovant, liksom.

Ni som ska få bevittna årets sista match i CC på plats vill jag önska en trevlig laddning på fältet och hoppas på att via tvn få höra en sån sanslös urladdning där vi visar att trumbankare och gnällspikar inte skapar ett tryck värt namnet jämfört med oss.

som ERRKO skriver. Imorgon är de samling Stångebrofältet efter kl 15.00 som gäller. Kom dit du med och rätta in dej i ledet. Prata med vänner och bekanta och folk som ska se matchen kanske i stan kan juh alltid komma ner och för kröka med oss andra på fältet.

Imorgon ska vi leva jävel från början till slut och ja ber alla att lyssna på Sixten då han sköter hela maskinerier.

Leve supporterkulturen, Forza storsamlingar, Älska laget LHC!!

OBS OBS OBS!! MATCH START ÄR kl: 19.00, inte kl:15.00 som det står högst upp. ADMIN?

• [raderad]

Jag skulle inte kunna klara av att se MoDo vinna SM-guld i våran arena, det får
absolut inte ske. Så min ända önskan och krav är seger, en förlust skulle
kännas riktigt tungt.

Ooops, starttiden kom som en kalldusch. Hade inte en susning om att matchen börjar kl. 19. Hoppas någon ändrar detta så fort de kan. My fault, ber om ursäkt och hoppas att ingen missar matchen pga detta :oops:

By the way så orsakar den milt sagt annorlunda tiden tämligen stora problem för mig personligen med en duktig dubbelbokning. 🙁

MODO: Ni är j-vligt välkomna hit. Bara så ni vet..

det gläder mig att höra att dom flesta tror på vinst imorgon, det brukar bli som de flesta tror. även jag tror att vi vinner matchen imorgon (4-3 efter sudden) och sedan på måndag, tänk er känslan att slå Modo i Ö-vik, med den enögda publiken i Swedbank. Jag är inte den som tackar nej till det. :lol:

• [raderad]

Om Modo ska vinna SM-guldet nere hos oss ska dem jävlar i mig få slita arslet av sig. Vi ska inte ge bort en milimeter över hela banan. Vi ska kriga ner skoterraggarna tills dem går på mjölksyra, vi ska gå in hårt i närkamperna, vi ska ligga rätt på motståndaren och markera, vi ska inte backa hem när vi ligger under eller ens leder. Det ska vara tuta och köra från start. In och grisa framför mål och skjut högt! In med Honken och Vlasak i PP. Skicka in Samuelsson för att plocka bort Svartvadet, eller låt Samuelsson och Olausson göra någon nytta och starta slagsmål med Skröder och co så dessa drar på sig matchstraff.

Gör man inte det ovanstående blir det guldfest till fel lag imorgon. Det finns ingen rättvisa om Modo ska vinna guld med 2000-talets gnälligaste och tråkigaste lag.

Imorgon kör vi över skiten med 6-1. Totalt jävla urladdning och det är dags att plocka ner Sveriges gnällgäng nummer ett på jorden. Det finns enbart en anledning till att dom leder den här serien, och det stavas bonnröta och medstuds. 😃

Forza Cluben!

Någon jävla gång ska väl puckarna börja rulla in. Öser vi på vinner vi, kör vi med "smartness" strategin stentorskar vi.

Den här matchen vinner lhc lätt om dom pumpar på från början,gnällspikarna från ö-vik har bränt sitt krut precis som mot Brynäs -99.Vem har pressen på sig på måndag tror ni? 6-2 till cluben!!

• [raderad]

Nu har vi hemmaplan och då ryker ett av Lückners viktigaste segervapen: fördelen att kunna coacha på detaljnivå mot Linköpings femmor. Tony och andra kommer alltså slippa sina ständiga punktmarkeringar av samma spelare. Han är på G och nu får det banne mig vara slut på oflytet för Cluben. Detta tillsammans med att Modo ser allt tröttare ut i slutet av matcherna gör att det inte finns på kartan annat än Cluben-vinst i morgon. Om läktaren sedan kommer gunga gott av fint folk gör det inte utsikterna för en angenäm lördagskväll direkt sämre. 😉 Nu krossar vi Modo och nöter på dem så Modo når säsongens all-time-high i smärtlindring på måndag. :twisted:

På måndag åker vi upp och bärgar SM-guldet! Jag är redan anmäld och jag hoppas att jag kommer stå i den största klacken vi haft däruppe hittills. 8)

Palle Kuling wrote

Det finns ingen rättvisa om Modo ska vinna guld med 2000-talets gnälligaste och tråkigaste lag.

Riktigt bra skrivet Palle . Håller med helt och hållet .

Jag tror att det blir 5-2 till Cluben .
Och det kommer lossna riktigt ordentligt för #9 och #51 ..