Lkpg_B:
Nej dom sa att jag blev utslängd för att jag pekade finger mot borta klacken,det vare deras skäl att slänga ut mig.
Detta var Polisens beslut, jag personligen var inte inblandad i just den händelsen, men vad jag fick höra var att du pekade finger under en längre period, inte ett par enstaka gånger.
Anlednigen till att jag ens tar upp just det här inlägget är att du sa att du inte fick någon vettig förklaring.
Jag låter det vara osagt om huruvida det var rätt eller inte att plocka ut dig ur arenan.
Mitt svar till dig är: Enligt dom så pekade jag säkert finger hela matchen ända tills jag blev utslängd,Peder och ni andra anser nog att jag med min rutiga keps,märkes tröja och mina vita adidas skor utgör mer fara än de som inte har det.Minsta lilla grej och man åker ut.
Lkpg_B:
Jag var inte en av dom,jag hade redan innan blivit utslängd,så jag vet inte vad som hände men jag bevittnade en hel del övervåld av både poliser samt vakter då jag stod kvar utanför arenan och väntade på mina polare som var kvar därinne.Men vad jag såg av övervåldet var när en vakt satt på en kille och den andra slog han med batongen i huvudet och det är lite av vad jag hört också,såg inte riktigt vad som hände,så jag fick höra lite efteråt av dom som sett och hört det.
Detta är inte bara osant, utan rent löjligt och frågan är om det inte räcker för ett åtal av någon sort... kanske är värt att fundera på.
Givetvis så satt ingen vakt på någon utanför medan en annan slog honom i huvudet med batongen. :shock:
Jag var med utanför och följande är vad jag såg:
Jag och en kollega höll en kille framåtböjd, han bar handfängsel och var gripen, misstänkt för våld mot tjänsteman (x2), hot mot tjänsteman (x2) samt våldsamt motstånd.
En kollega stod snett bakom mig till höger och "lutade" en fängslad person mot en stolpe, personen var omhändertagen enligt PL13.
Rakt bakom mig stod En polis och en Ordningsvakt och höll löst i armarna på en person som var omhändertagen enligt PL13
Detta är vad som hände utanför arenan, inget annat. (under tiden som jag befann mig där, vilket var tills allt var "lugnt").
Så länge du inte kan skaffa fram någon form av bevis (personen, bilder, anmälan...) så kallar jag dig lögnare. Jag tål mycket, och förväntar mig mycket kritik här på forumet, men det du skrev är så pass grovt att jag ser det som en direkt förolämpning mot mig samt mot hela min yrkeskår i helhet.
Mitt svar till dig är:Jag menar det som hände utanför baren inne i cc inte utanför.Jag ber om ursäkt för att jag var lite otydlig med vad jag hade hört och vad jag hade sett,jag menade alltså inte att jag såg batong slagen men jag hörde som jag skrev i det förra inlägget.Jag HÖRDE att det var så att det var en vakt som slog en kille med batong i huvudet,jag trodde på detta för att jag såg när en vakt satt på en kille med knäna i ryggen och det var flera vakter som stod runt om där.Då tänkte jag att det är väll inte helt omöjligt att vakten slog honom med denna batong det ryktades rätt så rejält om det efter matchen vad jag hörde i alla fall, jag ber som sagt om ursäkt för att jag skrev anningen otydligt.Men jag tycker inte specielt bra om er guljackor och poliser,ni står där med era skarpa blickar och hoppas på att ni ska se respekt ingivande ut,men i sjävla verket så skrattar jag oftast bara åt er,ni anser inte att ni använder övervåld,nej konstigt att ni inte anser det eftersom det kanske skulle kosta er jobbet om det kom fram.Och jag stod utanför när ni stod och tog in folk för era löjliga PL 13, och jag anser att den killen som trycktes upp mot pelaren inte var förtjänad av den grova behandling som han fick,trodde att armarna skulle gå av på honom ett tag där.