StevieY wroteDet var fakiskt i ert sommarblad jag såg tv´n.
Kan du rekomendera en hyffsad 32" lcd tv(spelar en hel del xbox och ser på mycket film) för under 5000?
Inte mycket pengar när det gäller tv jag vet en något intressant borde man kunna hitta tycker man.
Vi har ju även en Sony KDL-32V4500 för 4995:-. Där är jag inte helt hundra på hur bra bildmotorerna är men Bravia Engine 2 har jag i min TV och är riktigt nöjd med flytet i bilden både vid TV-spel och film. Jag skulle nog säga att det är hugget som stucket mellan 5404:an och V4500. Du får en del för den sista femhundringen och jag hade nog investerat de extra pengarna i den lite bättre bildmotorn. Du gör inget dåligt köp om du väljer Philipsen, men med högupplöst material kommer du nog vara mer nöjd med Sonyn.
köttet wroteJaha ja... Vet inte om jag blev så väldigt mycket klokare ändå. Xbox har skönare kontroller, PS3 har bättre funktioner utöver själva spelandet. Kan vi sammanfatta så?
Om jag nu bestämmer mig för Xbox, vad ska jag då ha? Elite? 360? Finns det fler alternativ?
Jag kör Xbox 360 Elite och tyckte när jag köpte den att det var enda alternativet, av följande anledningar:
HDMI-utgång
Medföljande HDMI-kabel
Större hårddisk
Svart design (passar bättre med kringutrustningen)
Tystare fläkt
Idag har alla modeller HDMI-utgång. Om du ska köpa en Xbox 360 Pro (den vanliga varianten) och har tänkt använda HDMI-utgången så får du ge runt en femhundring för en kabel likvärdig den som följer med Eliten.
Alltså: Xbox 360 Elite är ett bättre köp än en Xbox 360 Pro + HDMI-kabel av hög kvalitét, eftersom du då får dubbla hårddiskstorleken, samt den svarta designen som jag själv tycker är mer tilltalande och inte minst; kontrollerna upplevs inte lika snabbt som skitiga.
Kommer du använda Xboxet på en bildrörs-tv, inte har tänkt använda HDMI-utgången, eller inte känner att behovet av en HDMI-kabel av hög kvalitét är så stort, så ska du köpa en Pro.
Jag kommer inte ta beslutet åt dig, men jag kan ge dig den information du behöver för att bedöma dina egna behov och fatta beslut därefter. Hoppas det varit till någon hjälp. 🙂