LKPGSouth wroteköttet wroteUnder elektronik faller väl även TV-spel? Vad ska jag ha? Har hittills spelat på PC men är lite sugen på Xbox eller PS3. Hjälp mig att välja.
Xbox 360:
- Överlägset bäst spel.
- Halva priset jämfört med PS3.
- Firmware på DVD-läsaren kan bytas ut så man kan spela säkerhetskopior.
- Högljudd.
- Krånglande hårdvara (garantin är utökad till 3 år).
- Microsoft prackar på en deras usla DRM-skyddade format om man streamar film osv från datorn till Xboxen.
PS3:
- Bättre kvalitet på hårdvaran.
- Blu-Ray-spelare inbyggd. Fint med HDMI-kontakt.
- För dyr. Säljer uselt = osäker framtid. Ligger långt efter Wii och 360.
- Säkerhetskopior på Blu-Ray är inte möjligt att spela, och när det blir det kommer det bli dyrt p.g.a skivorna.
- Var är alla bra spel?
- Faktiskt också ganska högljudd, även om det inte är lika illa.
Nintendo Wii finns ju också men det är ju mer barnanpassat/partyspel.
PS3 har ju floppat stenhårt, så jag rekommenderar en 360.
Det var en hel del som inte stämde utav dina påståenden..
PS3 högljudd? Det finns måndagsexemplar som stannar på "fläktläge 3" men får man tag i en sådan så är det bara att byta ut. Ett ordenlitgt exemplar är tyst så det förslår.
Angående spelen. Det var exakt samma sak när playstation 2 kom. Inte mycket spel under den första tiden och konsolen kostade 4500. Nu vet vi ju alla hur det gick. Den är väl den mest sålda konsolen genom tiderna? lnte säker men tror jag läst det någonstans. Spelutbudet byggs på mer och mer och Sony har ju köpt upp flera stora speltillverkare.
För dyr. Det beror på hur man ser det. Man får helt enkelt vad man betalar för. Vill man ha en skoda så köp en 360, vill du ha en Mercedes så köp en PS3.
Säljer uselt. Playstation 3 sålde 600 000 enheter de två första dagarna efter den Europeiska lanseringen. Det är en rekordförsäljning som Sony kan njuta över trots att konsolen släpptes sist och var dyrast av den tredje generationens spelkonsol.
Försäljning i Storbritannien de första två dagarna:
Playstation 3: 173 000 enheter
Wii: 105 000 enheter
Xbox 360: 70 000 enheter
Försäljning i Frankrike de första två dagarna:
Playstation 3: 78 000 enheter
Wii: 75 000 enheter
Xbox 360: 49 000 enheter
Så ett dåligt köp? Nej inte alls enligt mig. Det enda som är en aning osäkert är väl isånafall Bluray vs HDDVD. Men känslan är att det Bluray börjar kännas mer och mer som en vinnare, om inte båda får fortsätta att kampera jämter varandra.
PS3 eller 360. Som alltid så leder det till debatt och meningsskiljaktigheter 🙂
// MagnuM
// MagnuM