köttet wroteUnder elektronik faller väl även TV-spel? Vad ska jag ha? Har hittills spelat på PC men är lite sugen på Xbox eller PS3. Hjälp mig att välja.
Självklart ska du välja PS3 (och helst en PSP till för perfekt synk)
Mycket pengar för ingenting? Blurayspelare av toppklass, HDMI, trådlöst nätverk, webbläsare, 60 GB hårddisk, trådlösa handkontroller av toppklass. Kommer växa med tiden och "Home" kommer öppna upp dess möjligheter mycket mer än vad som är fallet nu. Och när speltillverkarna har hunnit ifatt så kommer spelen bli tokigt snygga. Det går ju göra ett relativt schysst spel när man tillgång till bluray (50 gb på en skiva..) och en prossesor på 3,2 Ghz.
Ang. Xbox 360. Jag läste på en hel del innan jag köpte mitt ps3 och det var inte mycket positivt man hittade på 360 vad det gäller kvaliteten och ljudnivå osv (Låter som en jetplan som startar, hårtork på högsta nivån osv) Där har ps3:an en klar fördel då den är tyst. en liten fläkt kan hoppa igång när man spelat ett bra tag men det är knappt att det hörs till soffan. Designen och kvalitetskänslan hos PS3 är enorm och stor skillnad mot 360, enligt mig iallafall.
Nu är det också relativt prisvärt med PS3. Konsol, 2 trådlösa kontroller och 2 spel för 5699 fraktfritt på cdon.com.
// MagnuM