En bra början kan väl vara att definiera plast. Jag gissar att de flesta tänker likadant kring begreppet och att plast ungefär betyder: oäkta, icke genuint etc.
Yes, det torde vara ganska exakt vad uttrycket betyder & det stämmer ganska bra överens med appen.
Inget slit ligger bakom det, ingen passion & ingen kärlek. Satt appskaparna på knä i någon dammig lokal i 12 timmar?
Det där är liksom bara för showens skull. Inte för att ge laget den extra energin de behöver eller för att uttrycka sin enorma passion & kärlek för föreningen, m.a.o plast...
Jag förstår inte varför användandet av en app skulle vara plast. Det är ju ändå år 2015 och nästan alla har en smartphone/Iphone i fickan. Jag tycker att det är en smart idé och om man lyckas få till en med appens hjälp synkad ljusshow där många hjälps åt att använda appen så tror jag det blir riktigt bra.
Ska alla springa runt med en stearinljus-app på sina mobiler när det är t.ex. Lucia för att det är 2015 också? Det är lite samma sak. Det är ungefär samma grej & smaka lite på meningen så kommer du inse hur fel hela denna cirkus är.
Fotbollen klarar sig bra utan detta? Någonsin sett något liknande i ett Rom-derby eller hos något relativt "osabbat" engelskt lag?
Sen är det klart att det inte kommer slå de jättetifon som en helt fullsatt arena har varit inblandade i genom åren. Det är inte riktigt jämförbart. Men dessa kostar tid, pengar och faller om hallen i princip inte är slutsåld. Dessutom tror jag att gameday-appen fungerar kanon i kombination med någon form av tifo på ståplats exempelvis. Det ena motverkar inte det andra, tvärtom.
Nja, det är nog rätt kört på stå också. Finns folk där som om de hade fått frågan: "Vad vill du helst hålla i, en papperlapp eller en blinkande cool mobilapp" hade valt den sistnämnda.
Det är anledningen till att tifon är så respektfulla, att de tar tid, kostar pengar insamlat via bidrag & sen att de slängs efter användning.
Väljer LHC att kalla den här skiten för "tifo" så hoppas jag att de har slängt den nu. Återanvända samma "tifo" är inte okej.